Behöver ett vettigt huvud till min fjäderhammare, det har väldigt ungefärligt mått 150x80 och är cylindriskt med planfrästa partier på sidorna och ett hål för en fjädersprint i ovankanten, huvudet skall vara format som en rektangel med ungefär samma mått som fästet, skall vara de sista ~60 mm på längd. (bör ha V-form i ovankanten för ökad styrka).
Det måste vara gjort i hårt men segt stål som tål mycket hög arbetstemperatur, tex verktygs stål av passande kvalitet.
Kan givetvis inte lägga upp 10 k för detta, men kan tänka mig byte, delbyte eller annat om någon hellre vill ha sådant.
Som sagt prisförfrågan.
T: Prisförfrågan* stort fräsarbete (hammarhuvud)
- Mizzarrogh
Re: T: Prisförfrågan* stort fräsarbete (hammarhuvud)
Jag kan hjälpa dig om du fixar en ritning. Svårt att uppskatta pris utan ritning. Material kan jag fixa ganska billigt berorende på vad du vill ha.
Duger 2541 har jag det.
Duger 2541 har jag det.
- Mizzarrogh
Skall se om jag kan ordna en ritning till veckan som kommer. Vore alla tiders!
Huvudet som sitter nu är egentligen för utpening och jag använder den mest för räckning, vilket funkar, men ränder så abbas reklamteam skulle jubla.
De gamla svenska härkarna brukar det vara laxstjärt på de var relativt enkla att göra själv, men denna är en modern (nåja...) tyska i stål och ho har ett tocendäringa modernt cylinderfäste.

Huvudet som sitter nu är egentligen för utpening och jag använder den mest för räckning, vilket funkar, men ränder så abbas reklamteam skulle jubla.
De gamla svenska härkarna brukar det vara laxstjärt på de var relativt enkla att göra själv, men denna är en modern (nåja...) tyska i stål och ho har ett tocendäringa modernt cylinderfäste.
Jag kan också fixa om inte annat!
Har mycket material att välja emellan, seghärdat vrstål (carmo el calmax), 2260, vanligt 1650 för härdning, 2172 för "ythärdning" med durferrit osv osv.
Fixa bara en ritning så fixar jag resten!
Har mycket material att välja emellan, seghärdat vrstål (carmo el calmax), 2260, vanligt 1650 för härdning, 2172 för "ythärdning" med durferrit osv osv.
Fixa bara en ritning så fixar jag resten!

- Mizzarrogh
Sorry, har varit bortrest, men skall se om jag får loss otyget i morgon så skall jag försöka mäta upp det och bifoga foto.