laminat utan koppar med frästa hål.

Användarvisningsbild
jesse

laminat utan koppar med frästa hål.

Inlägg av jesse »

Jag ska göra en front av något tunt (helst icke-elektriskt-ledande) material ,ca 60x150mm. Det ska vara utfräst en rektangel för display samt några runda hål för bla. knappar och lysdioder. Bör ej vara tjockare än ca 1 mm. Det går ju att göra en gerberfil och beställa ett mönsterkort, men det känns lite onödigt då jag varken behöver koppar eller lack på. Ovanpå plattan ska sedan klistras en självhäftande heltäckande klisterlapp med fönster för displayen och lysdioderna, samt ringar för tryckknapparna.

Finns det någon som fräser sådana bitar billigt? Det hade varit enkelt att beställa ett laminat utan koppar från någon kretskortstillverkare, men det känns lite onödigt att det ska gå igenom den processen, med etsning och allt. Det skulle kosta ca 150 kr/st för 10st mönsterkortsbitar. Finns det billigare alternativ?

Finns det kanske laminat utan koppar att köpa? Har inte sett det någonstans. Är det nån här som kan tänkas fräsa några bitar i så fall?
bildgravyr

Re: laminat utan koppar med frästa hål.

Inlägg av bildgravyr »

Om det fungerar bra med plast (1.5 mm,finns även 0.8mm men den är ganska böjlig) så kan jag skära ut det med laser för ca 20:- / st.
Nerre

Re: laminat utan koppar med frästa hål.

Inlägg av Nerre »

jesse skrev: Finns det kanske laminat utan koppar att köpa? Har inte sett det någonstans. Är det nån här som kan tänkas fräsa några bitar i så fall?
Glasfiber och pertinax finns väl som lösa plattor utan koppar på?
Skriv svar