Weller WS81 - medföljande lödspets

magnusp

Weller WS81 - medföljande lödspets

Inlägg av magnusp »

Hejsan.

Har beställt en WS81 och tänkte höra om någon vet vilken lödspets som följer med i paketet så att säga. På Conrad där jag beställde står det bara "mejselformad lödspets", inte vilken storlek.

/Magnus
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor

Inlägg av orvar-e »

Jag köpte en nästan lika station (WSD81) som du för ca ½år sedan, ska kolla när jag kommer hem, (om minnet inte sviker dvs) vilken spets jag fick med. Har dock för mig att jag köpte med en spets också ........... De lär skicka med lika spets med din som min.
Min station är inköpt oss Farnell. Jag är ruggit nöjd, den blir snabbt varm, kabeln är smidig, och lödkolven lika så, som en lite grövre penna mellan fingrarna. Man får ruggig kontroll över vart man lägger lödpunkten. :)
Användarvisningsbild
Icecap

Re: Weller WS81 - medföljande lödspets

Inlägg av Icecap »

Har för mig att det är en kort, 1,2mm x 2,0mm mejselformat. Fungerar till nära nog allt, jag kör allt från fine pitch till grövre kablar med den.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Köpte två WSD81 förra veckan och jag tror icecap har rätt, det var ungefär den storleken

Mycket smidiga maskiner, jag är mycket nöjd.
Jag har faktiskt en extra penna som jag funderar på att modda in i en annan äldre Weller till hemmalabbet, det är samma spänningsnivåer, undrar om temsensorerna skiljer?
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor

Inlägg av orvar-e »

Icecap har nog rätt tror jag också, jag köpte en extra spets och nu vet jag inte vilken som följde med och vilken jag betalade extra för.
Skriv svar