Identifiering hallsensor, söker datablad
- jadler
- EF Sponsor
- Kontakt:
Identifiering hallsensor, söker datablad
Jag har ett par av dessa kretsar, märkta B 61. Jag har precis för mig att det är halleffektsensorer, men jag har tappat bort lösbladet som angav pinnarnas funktion. SIP, 4 pinnar. Beteckningen är för kort för att jag skall få några användbara träffar på Google, när jag har försökt. Kan någon här hjälpa mig att identifiera dem, kanske länka till datablad eller berätta vilken pinne som gör vad?

Re: Identifiering hallsensor, söker datablad
B461?
http://mz-forum.com/viewtopic.php?f=6&t=17358
Rulla ner till ungefär mitten eller sök i texten på "Datenblatt" så finns det en inscannad bild, även kopplingsexempel finns i den tråden.
http://mz-forum.com/viewtopic.php?f=6&t=17358
Rulla ner till ungefär mitten eller sök i texten på "Datenblatt" så finns det en inscannad bild, även kopplingsexempel finns i den tråden.
- jadler
- EF Sponsor
- Kontakt:
Wow! Jag har surfat runt och det verkar mycket riktigt stämma, B461G.
a) Kan du tipsa om hur du kom fram till det?
b) Jag har aldrig studerat tyska, men kan klara mig hyfsat på hotell och restaurang. Fackuttryck gällande elektronik är det sämre med. Kan jag kanske få lite hjälp med följande stycke:
b) Jag har aldrig studerat tyska, men kan klara mig hyfsat på hotell och restaurang. Fackuttryck gällande elektronik är det sämre med. Kan jag kanske få lite hjälp med följande stycke:
Wenn ein ausreichend großes Magnetfeld vorhanden ist (B >= BE) und ein H-Signal am Freigabeeingang anliegt, schaltet der offene Kollektorausgang von H nach L. Das Magnetfeld muß senkrecht mit dem Südpol auf die die Kennzeichnung enthaltende Fläche einwirken.
- "Freigabeeingang" -- kan det tolkas som "aktiveringsingång", alltså en pinne för enable?
- Vad innebär "H-Signal", är det hög eller låg? Skall Freigabeeingang vara hög för att utgången skall gå från hög till låg?
- Vad innebär det att B >= BE, förutom att det är ett tillräckligt kraftigt magnetfält?
- Den andra meningen beskriver hur magnetfältet skall vara riktat relativt kretsen, men vad står det egentligen? Skall magnetens sydpol vara lodrät/vinkelrät mot kretsens tryckta sida??
- Klas-Kenny
Google TranslateNär ett tillräckligt stort magnetfält finns (B> = BE) och tillämpas en H-signal på att bidraget är, öppen kollektor utgång byter från H till L. I magnetfältet måste vara vinkelrät mot agera med sydpolen att märkningen innehåller ytan.

- jadler
- EF Sponsor
- Kontakt:
Tack, jag testade också det, och några punkter förblev som sagt oklara.
Översättningen till engelska var faktiskt något mer användbar.

Översättningen till engelska var faktiskt något mer användbar.
Jag kände igen loggan, det är Östtyska överskottskomponenter som säljs på bl.a. Kjell & co. En del av den samlade erfarenhetsbasen på EFjadler skrev:Wow! Jag har surfat runt och det verkar mycket riktigt stämma, B461G.