ett brev från anders_bzn har på forumet dök ner i postlådan i dag! ( tack anders! ) innehållande mönsterkort och komponenter. (dock inte lm3886 kretsarna) dessa är nu beställda från elfa och dyker upp här i morgon eller i början av nästa vecka.
kylflänsar, transformator, likriktare och kondingar är frammletade ur gömmorna och med 33000µF kondingbank och 350VA transformator så finns de mycket att ta av:)
då var de god tid att löda på komponenterna på mönsterkorten, efter som att kretsar fortfarande inte dykt upp så blir de inget test i kväll, men bifogar lite byggbilder från mitt tillfälliga labbställe på bordet i tv-rummet efter som mitt projekt "labbhörna" stannat av lite för tillfället.... på tv´rullar en beck film "the money man" som utgör sälskapet

några bilder att beskåda:
påsarna direkt ur kuvertet:

kortens över och undersida:

lite komponenter, dock vet jag inte hur anders räknat, för de vart lite grejer över

då var de full fart, de tar ändå ett tag att pilla i hop allt, jag är ju så petig och noga

korten äntligen klara efter ca 35 minuter!

lite rester som vart över!

min labbhörna för kvällen (tur att tjejen sover!

IKEA´s LED lampor är väldigt smidiga och bra när man pillar med små saker!

då var de bara att invänta kretsarna från elfa då! bygget fortsätter så fort jag får kretsarna, och då ska även lite 2mm alu plåt köpas och användas till att bygga lådan av.
och så slutligen en bild på de grejer framletade från "bra att ha hyllan"