när vi flyttade in såg de ut enl ritning nedan:

i skrubben fanns de hyllor som jag slet bort när vi flyttade in, tyckte då att de skulle bli jättebra att ha server rum där, men de är alldeles för litet för att ha ett helt rack där inne, (man kommer knappt åt bakom)
i dag är de möblerat enl nedan:

två bilder på "rummet":

problemet var som jag tidigare nämnt plattsen bakom racket, jobbig arbetsställning bara man ska flytta en kabel etc... (ni förstår nog)
så jag kommer kasta ut racket och ställa servrarna under arbetsbordet. under bordet kommer även den kvm switch som sitter i racket i dag att monteras så att jag kan välja mellan server 1,2 eller arbetsdatan

utrustning i garderoben... :

en liten förplanering av de nya labbrummet:

under bänkskivan ska även kontakter monteras, dels till servrarna, men sen ska de finnas uttag som går på separat matning via en isolationstrafo som jag monterar nån stans, vet inte vart ännu för att den är ganska stor och tung.
hyllorna på sidan ska vara till div "bra att ha" saker och projekt, men hyllan längst upp är tänkt att husera switchar modem mm. man kanske skulle skaffa sig ett sånt litet plåtstativ som är till för switchar mm att montera högst upp mot taket och ha switcharna i? (behövs max 6 höjd enheter) kanske någon har som ligger och skräpar?
är de nå mer som jag bör ha som jag lyckats missa? har ni förslag så mottages de med uppskattning

MVH Niklas