Jag behöver ha hjälp med att tillverka en frontpanel till mitt blivande försteg. Fronten är tänkt att hålla måtten 450x58mm, 10mm tjock. Det vore bra om ämnet ingår i dealen så att jag slipper skicka fram och tillbaka.
Det handlar också om att svara ut knappar som ska sitta i fronten, även de aluminium.
Hur allt ska se ut framgår av bifogat dokument. De är ritade i Autocad som jag inte har använt på länge. Ritade i 2D utan mått. En "enhet" är en mm. De svarta (i pdf:en)/ vita (i dxf:en) är konturer, de röda ringarna som är 2mm är tänkta montagehål och ska inte borras igenom (men så djups som möjligt) och ska dessutom ska det gängas M3.
Fronten är ritad från baksidan, så att montage hålen hamnar på den sidan de ska borras ifrån.
Filerna pdf/dxf
Har någon möjlighet att hjälpa mig med detta?
FIXAT! T: Fräsa ut aluminiumfront, svarva knappar
- anders_bzn
- Kontakt:
FIXAT! T: Fräsa ut aluminiumfront, svarva knappar
Senast redigerad av anders_bzn 10 augusti 2010, 16:51:41, redigerad totalt 1 gång.
- anders_bzn
- Kontakt:
Re: T: Fräsa ut aluminiumfront, svarva knappar
BUMP
Nu är mitt försteg nästan klart, allt utom fronten. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta?
Se bilderna i projektråden
Nu är mitt försteg nästan klart, allt utom fronten. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta?
Se bilderna i projektråden
Ska du verkligen ha 10mm (1 cm) tjock plåt till fronten? avskräcker nog många eftersom eget material till sådant inte finnes så lätt.
Knapparna som ska svarvas, är de ritade med amerikansk vyplacering?
Vad är det för toleranser på måtten?
Knapparna som ska svarvas, är de ritade med amerikansk vyplacering?
Vad är det för toleranser på måtten?
- anders_bzn
- Kontakt:
Hej,
Jo, saken är den ätt jag bygger ett försteg och detta försteg ska göra sällskap med mitt nästa projekt, ett slutsteg. Till detta projekt har jag tänkt att köpa en låda från Modu, LÄNK. Den har en front av 10mm alu, jag vill att det ska se likt ut...
Jag kan fixa material och skicka om det skulle behövas.
Vyplacering, jag vet vad det är men inte hur det ska vara så den kan vara amerikansk. Är ingen mekanist... Har inte ritat mekanikritningar sen början på 90-talet och då var det på gymnasiet...
Toleranser, ja så att knapparna passar i fronten annars en 1/10mm eller så, är det rimligt?
Jo, saken är den ätt jag bygger ett försteg och detta försteg ska göra sällskap med mitt nästa projekt, ett slutsteg. Till detta projekt har jag tänkt att köpa en låda från Modu, LÄNK. Den har en front av 10mm alu, jag vill att det ska se likt ut...
Jag kan fixa material och skicka om det skulle behövas.
Vyplacering, jag vet vad det är men inte hur det ska vara så den kan vara amerikansk. Är ingen mekanist... Har inte ritat mekanikritningar sen början på 90-talet och då var det på gymnasiet...
Toleranser, ja så att knapparna passar i fronten annars en 1/10mm eller så, är det rimligt?