På jobbet skrotade (= plockade loss varenda liten komponent och skruv) jag för någon vecka sen en värmefläkt som lagt av. När jag var klar upptäckte jag att det bara var en säkring som hade smällt och som gjorde så att värmeelementen aldrig fick ström.
Som tur var, och som alltid, så sparade jag skrotet i en plastback.
Jag bygger vanligtvis mina projekt på veroboard, men nästa projekt kommer bli lite för komplicerat för detta så jag behöver fixa ett riktigt PCB. Jag är för snål för att skicka iväg ett bygge till Olimex & co - mardrömsscenariot vore att glömma en vital sak som gör att kortet blir obrukbart, inte kul att lägga ut massa pengar och ödsla massa tid på att vänta på ett nytt.
Ett annat krux är att sambon inte vill ha köket som en etsstudio, så jag fick idén att jag på något sätt skulle ju kunna använda jobbets tvättstuga till att etsa i.
Men hur?
En tripp till plastbacken där jag fick syn på de skrotade elementen från värmefläkten gav mig en snilleblixt - använd dem till att bygga en varmbassäng till etsskålar!
Sagt och gjort, såhär blev resultatet (helt osofistikerat, men fullt fungerande):