EAGLE: Board and Schematic are not consistent
EAGLE: Board and Schematic are not consistent
Har fått upp det där sköna meddelandet. Det jag gjorde förr var att jag ritade om hela boarden. Men nu så är det för avancerat för att rita om det. Jag läste på cadsoft om felet men jag fattar inte riktigt hur jag ska lösa det, värdelöst beskrivet.
Re: EAGLE: Board and Schematic are not consistent
Det står ju klart och tydligt hur du går tillväga, vad är problemet?
The differences between Schematic and Layout have to be corrected manually now. According to the error message you have to place the missing parts, name them correctly, set the corresponding value, connect the missing nets or signals and so on. Start the ERC frequently to check the error messages. Proceed until ERC reports no more differences.
hmm, ja så har jag gjort, men fortfarande samma fel. Lägger in dem manuellt. Men den vill inte dra linje mellan ihop kopplade ben i border.
Ibland kan det strula litet om schema o layout inte stämmer, och om man då har båda öppna kan det bli problem. Jag har viss gånger lyckats genom att stänga layouten medan uppdateringen av schemat görs. Se bara till att ha en backup så att eventuella nya fel kan backas.
Lyckas fan inte, rättade alla felen s dök helt plötsligt 10 nya
Nu ritar jag om det. Fattar inte hur man kan hitta på sådana fel i ett program. Bara för att det är så häftigt. 

Gör rätt från början istället, så slipper du felen över huvud taget. 

Man får inte stänga board när det väl är skapat. Dvs ändrar man i schematic så måste boardet vara öppet.
Har man inte ändra mycket är det bara att deleta board och sen göra ett nytt från schemat.
Man lär sig ofta den hårda vägen
Har man inte ändra mycket är det bara att deleta board och sen göra ett nytt från schemat.
Man lär sig ofta den hårda vägen

Japp så är det! Det jag gjorde var att jag gjorde schemat i mac'en, sedan så routar jag den i win under parallels där jag kan köra kort större än begränsningen i fria versionen
Men när jag routade klart så kom jag på att jag skulle ändra något i schematics och när jag köra den tillbaka till mac och sen tillbaka igen till win så blev det galet. Att jag inte ändrade i schematics i win, det, är för att eagle inte vill visa mig mina library av någon anledning. Vilken historia va 

Välj katalog för libraries i kontrollpanelen (dvs den som inte är kort eller schematic och som INTE går att stänga) sen tar du update all så ska alla libraries vara med.
Funkar inte, redan gjort det
Tror att min "legala" version av eagle inte är sig själv 

Avinstallera och in med nytt 
Det kan även vara nåt muck med själva schemat/kortet ibland så man får hålla på och uppdatera där också.
Eagle är inte alltid vad man önskar sig.

Det kan även vara nåt muck med själva schemat/kortet ibland så man får hålla på och uppdatera där också.
Eagle är inte alltid vad man önskar sig.
Ett tips: spar på de hemgjorda korten och hemladdade libraries 

Jag kopierar alltid hela library mappen, orkar inte leta efter mina egna som jag lagt in.