Hej,
Jag har en konding med skruvterminal, där "thread size" anges i databladet som "10-32 NF 2B". Jag har hittat denna länk, men blir inte så mycket klokare:
http://www.concord-elex.com/public/geninfo/screw.html
Det jag söker är alltså diameter och längd på skruven som jag behöver. Det ska användas till att göra en footprint för skruvhål på kretskort.
Det kan tilläggas att jag inte har kondingen i handen ännu så jag har inte möjlighet att mäta eller prova.
Någon som förstår hur dessa mått ska utläsas?
/Icko
Rubrik (var: "10-32 NF 2B") /adm
EDIT:
Inlägget måste te sig aningen förvirrat då det inte handlar om en kondensator 10-32 NF 2B utan det är som jag förstår monteringen på kondensatorn. Alltså skruvhålet.
Info om kondensator "10-32 NF 2B"
Re: Info om kondensator "10-32 NF 2B"
http://www.concord-elex.com/public/geninfo/screw2.html
"Major diameter" är 0,19 tum / 190 mil, så ett hål på 200 mil kanske är lämpligt. Dvs ca 5 mm.
Längden på skruven får du nog leta efter i databladet för kondensatorn.
"Major diameter" är 0,19 tum / 190 mil, så ett hål på 200 mil kanske är lämpligt. Dvs ca 5 mm.
Längden på skruven får du nog leta efter i databladet för kondensatorn.
Re: Info om kondensator "10-32 NF 2B"
Man måste ta hänsyn till alla toleranser för att vara säker på att det ska fungera.
Skruvdiameter, max 4.8mm (0.190")
Avståndstolerans mellan skruvfästena på kondensatorn. Kanske ett par tiondelar.
Borrpositionens tolerans, bättre än en tiondel om inte hemborrat.
Borrhålets diameter kan variera med borrens slitage, pläteringens tjocklek och förtenningens tjocklek (om genompläterat).
Fabrikstillverkat blir kanske 5.2 mm bra och hemborrat 5.5 mm.
Skruvdiameter, max 4.8mm (0.190")
Avståndstolerans mellan skruvfästena på kondensatorn. Kanske ett par tiondelar.
Borrpositionens tolerans, bättre än en tiondel om inte hemborrat.
Borrhålets diameter kan variera med borrens slitage, pläteringens tjocklek och förtenningens tjocklek (om genompläterat).
Fabrikstillverkat blir kanske 5.2 mm bra och hemborrat 5.5 mm.