T: Laga min dreambox 500
T: Laga min dreambox 500
Jag har en dreambox 500S
som jag själv har försökt att löda men det blev lite tokigt och jag får inte bort allt tenn.
Finns det någon som skulle villja hjälpa mig med detta?
jtag3.jpg
---
Gjorde om bilden till en länk. Respektera gärna reglerna i fortsättningen.
//Jimmy
T: //blueint
som jag själv har försökt att löda men det blev lite tokigt och jag får inte bort allt tenn.
Finns det någon som skulle villja hjälpa mig med detta?
jtag3.jpg
---
Gjorde om bilden till en länk. Respektera gärna reglerna i fortsättningen.
//Jimmy
T: //blueint
Re: Laga min dreambox 500
Aka "falsk" dreambox eller? Dvs man kör in enigma(tror jag det var) och så låser den 
Det är någon slags kopia av Dreambox och det som nu ska kopplas in är en programmeringsport, om jag fattat det hela rätt dvs.

Det är någon slags kopia av Dreambox och det som nu ska kopplas in är en programmeringsport, om jag fattat det hela rätt dvs.
Varan finns i Örebro, givetvis kan jag skicka boxen
skulle vara trevligt om om det finns någon som har gjort detta tidigare
Finns de någon mer utförlig guide? Kan fixa dit programmeringsporten så kan du ta över efter de.
Jag har gjort detta flera gånger tidigare med 100% succé men du måste skicka den till mig.deep007 skrev:Varan finns i Örebro, givetvis kan jag skicka boxen
Kabel kan inte bli mer än 10cm.
jag kan tänka mig skicka boxen, skriv bara ett pm med ditt nr så ringer jag
Hjälp Laga min dreambox 500
behöver hjälp av nån kunnig eller tips vart jag kan vända mig för att laga min box helst av nån i örebro tack i förhand
Det var nån som gjorde en JTAG kabel till dem - jag köpte en , där man inte behöver löda dit dem utan man trycker i den i stiften brevid och så är kontakterna fjädrande ner på paddarna. den funkade super iallafall - inget löda.
Bytte MAC adress på den samtidigt och efter det är det inga problem att kasta in Enigma vilken version som helst! Jag visste inte att jag hade en kopia förrens den dog med uppdateringen.. trodde ja hade gjort ett rättsåbra jobb att kolla äktheten innan men icke...
Bytte MAC adress på den samtidigt och efter det är det inga problem att kasta in Enigma vilken version som helst! Jag visste inte att jag hade en kopia förrens den dog med uppdateringen.. trodde ja hade gjort ett rättsåbra jobb att kolla äktheten innan men icke...
Det finns bara en grossist i Sverige som för Dreambox - Digitalnordic. Är man osäker på sin återförsäljare är det bara att maila digitalnordic och fråga ifall butiken i fråga är kund.
Förutom att det inte går att uppgradera piratboxarna så är det väldigt varierande kvalitet på tunern, ofta behövs antennförstärkare även att det är acceptabel signal.
Någon fick försäljningsförbud pga bristande elsäkerhet.
Har du köpt en box från någon som påstår att den är original så är det bara lämna tillbaks den, vägrar dom så gå till polisen.
Förutom att det inte går att uppgradera piratboxarna så är det väldigt varierande kvalitet på tunern, ofta behövs antennförstärkare även att det är acceptabel signal.
Någon fick försäljningsförbud pga bristande elsäkerhet.
Har du köpt en box från någon som påstår att den är original så är det bara lämna tillbaks den, vägrar dom så gå till polisen.