Jag har alltid velat ha en soffa och tv på mitt rum så att man kan sitta och chilla med kompisarna, men det har aldrig blivit av eftersom 1. mitt rum är en krokig gång, ingen tillräckligt stor plats för att få plats med det, 2. mitt rum ser väldigt mycket ut som en verkstad

Efter en rejäl städning såg det ut såhär.

Och andra sidan:

Eftersom en vettig soffa kostar 6-10 papp så tänker jag vänta med att köpa soffa tills vi har flyttat, så det fick bli lite DIY. Jag började med att bygga upp en grund utav sittdynor, sedan lade jag en madrass på och en massa kuddar som rygg-/armstöd. Tillslut klädde jag in det hela så hade jag en fin soffa som inte kostat ett enda korvöre

Ett TV-bord tillverkade jag av ett oljat(?) hyllplan(?) som jag hittade här hemma. Det fick stå på två kartonger till lödstationer. Tyvärr har jag ingen TV eller extra skärm, så det får bli att flytta min vanliga 20-tummare mellan datorerna när jag ska kolla på film (sponsring någon?

Ute på vinden hittade jag också våran stereo, som bara används när vi har fest, så det fick bli att låna den som ljudsystem. Dock hade jag ingen audiosladd, så jag fick löda ihop en egen. Jag hittade en audiokontakt, ett par hörlurar (med en audiokontakt på) och en utav de där finfina sladdarna som DeVille här på forumet säljer (som jag faktiskt fick gratis sist jag var där uppe

Resultatet. Stereon är med dubbla subwoofers, okänd uteffekt men mycket mera än vad jag behöver trotts att jag vill ha rätt högt ljud när jag kollar på film. Skärmen är lite liten, men den duger fint.

Det var allt, inte mycket elektronik men men...

PS. Soffan var riktigt skön!