Nokia 3310 Display + Foxboard classic

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Toxxico

Nokia 3310 Display + Foxboard classic

Inlägg av Toxxico »

Jag köpte en foxboard för jag tyckte det såg ut som en rolig grej att ha. men den hamnade på hyllan för att jag inte kunde mycket då och brydde mig inte. Men nu har jag dammat av den och upptäckt att det finns drivrutiner för att styra nokia 3310 display (egentligen flera modeller då de använde samma display) och detta tyckte jag var en kul idé. denna display är ju grafisk och jag råkade ha en skrotad sådan mobil liggandes (vilken tur att man aldrig slänger något). Men jag är fortfarande väldigt okunnig och har efter många timmar sökt efter vilka pinnar som jag ska koppla skärmen till för att kunna styra denna.

Har någon där ute koll?
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Nokia 3310 Display + Foxboard classic

Inlägg av Glenn »

Det går ganska lätt att googla fram, men om ingen gjort det när jag kommer hem kan jag kolla arkiven hemma, jag lödde ihop en kabel och styrde en sådan display med en pic förut, tyckte dock den var lite halvklumpig att jobba med (man bör ju tex helst ha en kopia av skärmen i minnet) så det har inte blivit så mycket, men jag antar att du ska koppla den till datorn och använda befintlig mjukvara ?
Skriv svar