Behöver 24V DC enkelt och vill själv reglera den med en LM317. Nu är det ju ganska svårt att hitta några adaptrar på mer än 24V.
Vad tror ni om att använda 30V adaptrar till datorer för detta, eller de är för dåliga för ljudbruk ?
Använda AC adaptrar för datorer till audio ??
Re: Använda AC adaptrar för datorer till audio ??
Så fort det handlar om switchade aggregat så kan det också betyda störningar, men det är väl bara att prova 

Min tanke är att använda det såhär.
Det jag bygger är en mixer och alla kretskort behöver 24V DC. Först tänkte jag plocka ner de 30V till 27V via en LM317. Sedan sätta ytterligare en LM317 på varje kretskort som plockar ner det till 24V. Det borde nog rensa det mesta.
Det jag bygger är en mixer och alla kretskort behöver 24V DC. Först tänkte jag plocka ner de 30V till 27V via en LM317. Sedan sätta ytterligare en LM317 på varje kretskort som plockar ner det till 24V. Det borde nog rensa det mesta.
kasta in lite drosslar och avkoppling runt varje regulator - en LM317 måhända dämpar störningar med nära 80 dB för 50 och 100 Hz, men den dämpningen avtar med högre frekvens och därför bör man se till att passiva filter börja verka ordentligt när frekvenserna blir allt högre.
Med 6V tillgodo kan du ha ett passivt LP-filter
före LM317.
Några RC-länkar i serie med låg brytfrekvens
och effektmotstånd med värden som inte ger för
låg ingångsspänning till LM317 vi maxbelastning.
Men 2 LM317 i serie fungerar säkert också bra.
uA723 kan jag rekommendera annars, en av de bättre
regulatorer som finns att få tag på.
före LM317.
Några RC-länkar i serie med låg brytfrekvens
och effektmotstånd med värden som inte ger för
låg ingångsspänning till LM317 vi maxbelastning.
Men 2 LM317 i serie fungerar säkert också bra.
uA723 kan jag rekommendera annars, en av de bättre
regulatorer som finns att få tag på.