sökt som en tok om dessa skärmar.. Ingen high tech grej
men har som önskemål att på nått sätt fått i en Web-browser i denna
Den jag har i dag har nån tyå v Linux i sig.. men du kan inte göra mycke.
Så nått Gui å så man får i gång web-browser.
Någon annan som lekt med en sådan eller nått liknande *hoppas*
Har själv letat en hel del efter liknande och det finns en hel del att välja på men dom är för det mesta svindyra.
Hittade dock denna, friendlyarm, ca 1600 SEK med 7" touch, levereras med linux men man kan installera WinCE 5.0 eller 6.0 samt, tror jag, Android. Finns även med 3.5" touch för ca 1100 SEK.
Distributör i Europa, http://www.watterott.com
Har ett par OFSP5:er liggandes här på jobbet. De känns lite obsolete idagsläget, gamla grejjer. Nu jobbade jag inte så intensivt med dessa själv, men något jag kom ihåg var att den hade problem att driva displayer av lite rang. Och en webbläsare i en sån där så får du nog nöja dig med Links på directfb eller något. Det är inte direkt att jämföra med en PC prestandamässigt.
jo att det inte e någon direkt prestanda på dessa skärmar kan jag tänka mig
för som sagt dom har ju några år på nacken.. Å absolut långt i från PC prestanda...
Hade bara tänkt ha den sittandes här hemma för att kunna komma åt lite från min webserver..
Tanken e väl å kunna styra lite prylar me din så mer ha den som en stor fjärr/info panel för temperaturer osv osv
Alternativ e ju om man hittar någon fotoram me Wifi å Nån typ av browser i sig å helst då me touch
till en bra peng
Den kommer säkert från firman jag jobbar på, http://www.martinsson.se.
Vi sålde såna innan vi började konstruera egna varianter med AVR32 (Och inom kort även Cortex-A8)
CPU'n i mitten heter VR4148A och tillverkades av NEC. Den är en MIPS. Inget jättefräsigt med dagens mått mätt...
Ursäkta trådkapning, men jag tyckte friendlyarm ovan såg intressant ut den hade ju iaf 400Mhz
Jag har en applikation där jag skulle vilja ha den att köra en webbläsare för att visa en enda specifik hemsida. Tyvärr (antar jag) så består hela sidan av en java-applikation. (Innehåller lite tryckknappar, textinmatningsfält och visarinstrument).
Skulle det funka?
Henrik:
Ja det såg ju faktiskt ut som den modell ni hade på eran sida..
Så hur kör eller körde ni me dom. Hade ni nån typ av grafisk browser i dom?
För dom går ju å få me Win CE å då borde det ju absolut finnas Browser möjlighet eller.
Ny är på forumet. Jag jobbar för ett företag som i Kina tillverkar Openframe paneler. Är 7" och 10" paneler med touch och liten embedded dator.
Specifikation: 7 & 10 tum skärm / Touch / Intel 1.6GHz ATOM CPU / RAM 2GB / HDD 160GB disk / Wifi, LAN, USB
Priserna ligger på ca 3000kr
På dessa system kan valfritt operativsystem installeras.
Hoppas ingen blir sur för att det blir lite reklam..?
Har själv tänkt använda systemen för att visa energiförbrukning etc. i hus och lägenheter.
Om någon är intresserad så är det bara att säga till..