små kulskruvar?
små kulskruvar?
bara kollade lätt men hittade inget
letar lite efter små kulskruvar någonstans 8-10mm, max 100mm rörelse
förslag?
letar lite efter små kulskruvar någonstans 8-10mm, max 100mm rörelse
förslag?
Re: små kulskruvar?
Antar att du vill ha från begagnat marknaden? I övrigt så finns allt man vill så länge man betalar för sig. Inga träffar på ebay?
letar först och främst efter beg, men eftersom det är små saker så kan man kolla priserna på nytt med
det var klen tmed klena skruvar på ebay, och på dom få ställen jag hadde gjort bokmärken på för billiga cncdelar
det var klen tmed klena skruvar på ebay, och på dom få ställen jag hadde gjort bokmärken på för billiga cncdelar
Hej!
Säljaren "linearmotionbearings" på ebay har kulskruvar på 12 mm och 4 mm stigning. Du kan ladda ner DWG-filen här:
http://www.onel.se/all_files/downloads/1204.dwg.zip
Om du är intresserad måste du dock kontakta honom då han inte har det listat på eBay.
Säljaren "linearmotionbearings" på ebay har kulskruvar på 12 mm och 4 mm stigning. Du kan ladda ner DWG-filen här:
http://www.onel.se/all_files/downloads/1204.dwg.zip
Om du är intresserad måste du dock kontakta honom då han inte har det listat på eBay.
Jag är inte helt hundra nu men...
Jag har för mig att att Kullagergrossisten köper lager från ett asiatiskt företag som också tillverkar små ledarskruvar.
Jag kan ha fel men det kostar inte många $ att skicka ett mail till dom och fråga om dom kan utöka sitt sortiment.
EDIT: Jag var nog lite snabb där. Måste ha blandat ihop lite olika sidor.
EDIT2: Jag kom på att Smallparts säljer THK skruvar som börjar med en Ø6 mm och uppåt. Inte så billigt kanske.
Jag har för mig att att Kullagergrossisten köper lager från ett asiatiskt företag som också tillverkar små ledarskruvar.
Jag kan ha fel men det kostar inte många $ att skicka ett mail till dom och fråga om dom kan utöka sitt sortiment.
EDIT: Jag var nog lite snabb där. Måste ha blandat ihop lite olika sidor.
EDIT2: Jag kom på att Smallparts säljer THK skruvar som börjar med en Ø6 mm och uppåt. Inte så billigt kanske.
Jag har några(2-3) slipade 10mm skruvar med 26mm slaglängd, NSK, 42mm lång mutter, verkar vara bra saker...
Total längd på skruv ca 101mm, varav 33mm nersvarvat till strax över 6mm..
Total längd på skruv ca 101mm, varav 33mm nersvarvat till strax över 6mm..
hm slaglängden räcker kanske , har du tre så kanske dom är till salu?
en bild vore trevlig så man kan se om man kan fästa upp dom på något sätt
en bild vore trevlig så man kan se om man kan fästa upp dom på något sätt
Tror jag har två av dom jag skrev och en tredje med liknande längd men med en lite annan mutter och typ av skruv, kanske den var valsad och inte slipad.. fixar bilder lite senare idag..
lugnt för min del, detta är för saker som komma skall
behöver ha två liak för horisontalrörelsens som är lite udda, och en för vertikalen, därför tre
behöver ha två liak för horisontalrörelsens som är lite udda, och en för vertikalen, därför tre
Allt är till salu till rätt pris..

Lika slaglängd på alla tre..
Tror det är riktigt fina prylar, köpta på ebay. Satt antagligen i nå typ av labbutrustning eller liknande.. Jag hade bara användning av stegmotorerna, lagret och axelkopplingen som satt i varje enhet...
Har även några bitar av skruven längst ner, en klenare valsad SKF-skruv, men inga muttrar till denna..

Lika slaglängd på alla tre..
Tror det är riktigt fina prylar, köpta på ebay. Satt antagligen i nå typ av labbutrustning eller liknande.. Jag hade bara användning av stegmotorerna, lagret och axelkopplingen som satt i varje enhet...
Har även några bitar av skruven längst ner, en klenare valsad SKF-skruv, men inga muttrar till denna..
måste prova om slaglängden räcker
pris? eller om du är intresserad har jag ganska mycket bra att ha i hyllorna för byte
pris? eller om du är intresserad har jag ganska mycket bra att ha i hyllorna för byte
Jadu jag vet inte vad dom kan vara värda, vad har du att byta mot? Kom med förslag, om dom nu passar dig...
höll på att glömma den här tråden
det räckte inte i slaglängd, behövs en 60mm som minst, och då är det lika bra att gå på 100mm
det räckte inte i slaglängd, behövs en 60mm som minst, och då är det lika bra att gå på 100mm