Sitter och funderar lite eftersom jag har fått ett jobberbjudande.
Som jag sitter idag har jag läst till elektronikingenjör (3 år) har dock inte examen än, och är själv 24år!
Är belägen i området runt Jönköping Värnamo.
Men har under hela hösten sökt alla "lokala närområde (7-8mil)" jobb som har kommit ut inom detta område, men utan framgång!
Men nu till mitt lilla bekymmer/möjlighet. Jag fick i veckan ett erbjudande från ett lokalt litet företag ca 10 anställda.
Detta var dock ett jobb som innebär en hel del ställa in maskiner och fylla på övervaka mm, men även del i tjänsten att jobba i photoshop och illustrator, och ev ta hand om deras hemsida. Anledningen till att detta företag behöver anställa en ny är för att 2 personer kommer att vara mycket pappalediga och dessa makiner/uppgifter dessa 2 har får inte stanna, vilket kommer att hända om de inte anställer och lär upp någon ny.
Men som jag resonerar nu är att jag helst i framtiden skulle vilja syssla med något inom elektronik eller ialf i närheten, eftersom jag ser detta som roligt/trivs med. Men genom att ta detta jobb (om jag är ärlig mot företagaren) jobba i minst 3-4 år och på så vis har dessa pappor kommit förbi den mesta pappaledigheten.
Detta jobbet erbjuder inte heller någon hög lön jag har blivit erbjuden en lön på 17000-18000:-, tack vare att jobbet inte har något att göra med det som jag har läst, och att det är provanställning.
Dessa 3-4 år tror jag knappast kommer att ha någon enorm hjälp för mig att söka jobb inom elektronik relaterade jobb, visst är det inte en nackdel men ni förstår nog vad jag menar!
Men jag har kommit så långt i mitt sökande att jag snart måste ha ett jobb, vet verkligen inte hur jag ska göra bah!!
Helst hade jag hittat ett jobb inom rätt område, kan även tänka mig att jobba för en betydligt lägre ingångslön i kanske 1år eller likande bara för att få in en fot och sedan hade företaget fått bestämma om de vill ha kvar mig eller inte, men om de då skulle vilja ha kvar mig skulle jag då vilja ha en normal lön. dvs en lång provanställning.
Jag vet inte om jag har förklarat mitt dilemma men har ni några tips, hur skulle ni ha resonerat! Kanske ska jag avstå jobbet och ta lite ströjobb som jag har gjort hittills och leta efter mer passande jobb? Vilka verkar vara omöjliga att få tag på , eller att få komma på intervju!
Jag har säkert förklarat luddigt men fråga bara på! säkert fler en jag som sitter i liknande sits