Bakgrund
Jag jobbar mycket extra på en skola. I huvudsak med AV-installationer. Jag har under några månader skissat lite grann på ett styrsystem, som ska styra projektor, förstärkare, och i de lokaler där det finns, elektriska gardiner, takbelysning och motoriserad duk. För själva styrningen tänkte jag använda denna
Men jag kom på att jag kommer att behöva en förstärkare som kan styras från styrningen, och har funderat lite grann på om man skulle kunna göra någonting själv.
Hur?
En bild säger mer än tusen ord så här får ni.

Såg att jag skrivit fel i bilden, ADC ska det vara, inte DAC
Hoppas den förklarar någorlunda hur jag har tänk mig.
Från DVD-Spelaren (kom på att jag inte har nämnt den än) så går det 6 tåtar för ljud. Jag kommer i min installation att använda mig av fyra högtalare, monterade fram och bak i rummet. Ingen separat sub kommer att användas. Alltså behöver centern från DVDn mixas in i de främre två högtalarna. Suben behöver slås ut på alla fyra högtalare.
Detta tänkte jag att DAPen kan utföra.
Mikrofonerna och preampen är egentligen ingenting som jag kommer att behöva just för närvarande, men tänkte labba lite med det ändå för framtiden.
Jag är mest ute efter lite tankar, över huruvida ni tror på att detta kan gå. Är osäker på om ADCn tar emot linjenivå och hur jag ska styra DAP i praktiken.
Datablad
Här kommer datablad för de inblandade produkterna i mina planer
PCM4204 - ADC

TAS-5518 - DAP

TAS-5631 - PWM AMP

PGA-2500 - PREAMP