Jag har designat min egen krets och layout i MS-Paint (hehe) och vill veta hur man kan få kretskorten specialtillverkade av något företag eller kanske av någon här? Jag behöver se så där 30 stycken och de är cirka 35 x 70mm, enkelsidigt och borrade. Jag har aldrig gjort något sånt här förut och behöver all hjälp jag kan få så att jag inte springer runt i cirklar
Om det redan finns någon FAQ-tråd eller tutorial i ämnet, snälla skicka mig dit.
Det är ett filformat, ingen programvara. Har du inte
verktyg som skapar en Garber fil så blir det en hel del
handjagande. Enklast är nog att kolla med någon av
de här på forumet som "slabbar kort" hemma...
Faktum är att jag såg att nåt förtag jag kollade hos specifikt angav att dom även tog emot layouter som bitmapfiler och till och med på papper. Men det är nog inte helt vanligt idag.
Senast redigerad av Glenn 19 oktober 2009, 16:46:37, redigerad totalt 1 gång.
Nu hr pöjken hittat tråden
35 x 70 enkelsidig. 30 st, dessa kan nog vara enklast och billigast att fräsa ut
Misstänker att det inte är så komplicerat så om jag får dina underlag så ritar jag om
dem i cadden
Det låter ju som Swech nog fixar en bra lösning. I övrig började jag tänka på om jag viste någon som kom från Norrköping (som FML, trådskaparen kommer ifrån) Vore roligt med någon google earth karta eller liknande där alla som vill kan sätta in sin position? Kanske lite fel att ta upp det här men kom på idén nu.. Om det inte redan finns.. Eventuella svar på detta hänvisar jag till en ny tråd i forum delen som är klar om 5 minuter.