Jag har köpt en sprillans ny ZX45 fräs som uppfyller mina krav men på sistone har jag inte hittat tid eller ork att slutföra bygget.
Jag behöver någon som kan hjälpa mig med att fräsa stegmotorfästen och annat smått och gott för att få fräsen att funka.
X och Y axeln är konverterade med kulskruvar. Fästen för lager och fästen för remskivorna saknas eller byggs.
Jag kan ta bilder på grejorna, fördelen är ju att prylarna är helt nya, oanvända så man slipper kladda med gammal olja o så.
Betalar ett fast pris eller timpris efter överenskommelse.
Jag bekostar frakt fram och tillbaka.
Maila prisförslag och ideer till mattias @ hellore.se
T: Slutförande av CNC konvertering av min ZX45 fräs.
-
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: T: Slutförande av CNC konvertering av min ZX45 fräs.
Hej Mattias,
kul att du har hitta en maskin som passar dig, men när du nu har fräs maskinen så ska du ju kunna göra en stor del av det du beskriver med den. Ta en bit i taget så ska du se att det blir en matnyttig lektion samtidigt.
kul att du har hitta en maskin som passar dig, men när du nu har fräs maskinen så ska du ju kunna göra en stor del av det du beskriver med den. Ta en bit i taget så ska du se att det blir en matnyttig lektion samtidigt.
-
Ja jag bor i Insjön, glömde nämna det, sorry.
Vad gäller ombygge, jag har egentligen alla maskiner som jag behöver, det är tiden och orken som saknas.
Tack Tecno, jag är i köpartagen av mach3, men får fundera lite på min dator, lite klen att vara en 3ghz celeron men jag är sugen på en touch skärm också..
Vad gäller ombygge, jag har egentligen alla maskiner som jag behöver, det är tiden och orken som saknas.
Tack Tecno, jag är i köpartagen av mach3, men får fundera lite på min dator, lite klen att vara en 3ghz celeron men jag är sugen på en touch skärm också..
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
En så snabb dedikerad burk ska det ju inte vara nåt problem med att köra Mach3. Touch är trevligt men inte ett måste.