Har några ibuttons och sedan har jag några hållare dvs:
73-768-74 och 73-861-38
Knappen är av formen : https://www.m.nu/ds1921gf5-thermochron- ... 8a771da7cf
Men hur fasen får man fast knappen i hållaren? Ska man bara pressa dit den eller? Tyckte jag tog i hårt men lyckades inte pressa i den och vet inte hur mycke jag vågare ta i. Kanske ska lägga en träbit imellan och slå till den lite försiktigt?
iButton + hållare, men hur?
-
Re: iButton + hållare, men hur?
Vill minnas att det bara är att trycka till, är det inte en liten kant i hållaren som man trycker in flänsen på knappen under?
Du kan misshandla knappen mycket innan den går sönder.
Pillrade isär en knapp en gång och om jag inte minns helt fel så var det mycket luft inuti, Den "verksamma" ingrediensen" satt fast i botten och hade kontakt mot toppen genom ett fjädrande bleck. Jag fick kämpa med både kniv och polygrip för att få isär den (Den fungerade fortfarande när jag tryckte ihop den efteråt).
Du kan misshandla knappen mycket innan den går sönder.
Pillrade isär en knapp en gång och om jag inte minns helt fel så var det mycket luft inuti, Den "verksamma" ingrediensen" satt fast i botten och hade kontakt mot toppen genom ett fjädrande bleck. Jag fick kämpa med både kniv och polygrip för att få isär den (Den fungerade fortfarande när jag tryckte ihop den efteråt).
-
Re: iButton + hållare, men hur?
Ok..
Ska lägga den i press hemma med en träbit och se om jag lyckas. Jag hade bara fått för mig att man med handkraft skulle kunna trycka fast den men det lyckades jag inte med.
Återkommer med svar.
Ska lägga den i press hemma med en träbit och se om jag lyckas. Jag hade bara fått för mig att man med handkraft skulle kunna trycka fast den men det lyckades jag inte med.
Återkommer med svar.