Jag har ett litet problem med min anläggning som består i att tanken (750l) är på tok för liten, den räcker ett dygn när det inte är allt för kallt men när det är för kallt så kan ni räkna ut resten själv

Syfte:
Jag vill utöka volymen och även isoleringen såpass att jag klarar många dygn utan att elda (även om det är kul att elda

Förutsättningar:
En c:a 3000 liters oljetank som troligen platsbyggts en gång i tiden och vars öde antigen är skroten eller att förvandlas till acctank. Nya acctankar kostar c:a 15-20000 för samma volym. Hittills har jag lagt ut 500 kronor på vinkel- och plattjärn för stagning. Har även köpt nytt expansionskärl på c:a 265 liter (optimalt var 150-200 kanske) i rostfritt, kostade mig 800 pistoler.
Huset är c:a 90m² / plan och jag har också full källare som även den behöver lite värme, ett rum har element. Rimlig acctanksvolym är 10 liter/uppvärmd m² vilket skulle ge 1800 liter och jag kommer troligen ligga på ungefär det dubbla.
Har en panna som enligt beskrivningen skall vara på 40kW så uppvärmningen av det hela lär dra ut på tiden när det är genomkallt

Såhär ser anläggningen ut just nu:

Detta är resultatet såhär långt:
Kapade loss den gamla stagningen av tanken, sista bilden är stagningen liggande ovanpå tanken.

Ganska snart efter att jag börjat kapa upptäckte jag att tanken blev rökfylld, så jag fick till att installera ett ventilationssystem, man kan ana det på 3:e bilden ovan och här är resten av systemet.

Använder munskydd i tillägg.
Dags att fortsätta nu!