T: Lödning och Avlödning

granden

T: Lödning och Avlödning

Inlägg av granden »

Skulle behöva hjälp av någon som kan avlöda tio lödpunkter åt mig från ett etsat kretskort och sedan löda fast på nytt samma tio fast på ett annat etsat kretkort. Punkterna ser ni på bilden nedan.
Bild

Fördel om det finns någon i stockholmsområdet så man slipper skicka.
Jag har ännu inte fått det nya kretskortet utan räknar med att få det i slutet av nästa vecka.

EXTRA: Det är icke ytlödda kontakter.
Betalar givetvis för jobbet.
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Re: T: Lödning och Avlödning

Inlägg av Swech »

Bara ett tips...
Den kabeln kommer att smälta vid avlödning och se ut som :evil:
Satsa på att löda bort den och dra sedan nya enkelledare....

Swech
(bor inte i Stockhom)
granden

Inlägg av granden »

Får troligen med en ny sådan kabel till nya kretskortet. (Hoppas jag) annars kanske det går och köpa något motsvarande här i Sverige för en rimlig summa. Men tack för informationen ska ta och höra med dom om dom skickar med ny sådan kabel.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Mjae, visst den kanske smälter lite men det är ju ingen större fara, lär väl inte synas ändå ?
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

tja...jag använder den typen i olika produkter så jag talar av erfarenhet, Det är svårt att få loss den utan att
den smälter. Det är inte så noga men det är ju kul att veta om det innan man börjar så blir det ingen överaskning.

Slipper bli (fixare ) :oops: -- :x (granden)

Swech
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Jag hade en sån kabel i min Dymo, tålde inte många böjningar innan den gick av jämns med kortet. Inte helt lätt att skala och hålla på med men den smälte inte mer än vanlig kabel gör.
granden

Inlägg av granden »

Kabeln kommer varken synas eller att böjas direkt mycket så inget jag är orolig för så. Men nu har ivarje fall företaget i USA skickat varorna fick inget svar på hurvida ny kabel följde med. Men kanske gör det annars får jag väl investera i en ny här hemma i sverige. Alltid skönt om det ser bra ut :)

Så finns det någon här i närheten som kan detta ?
Fått lite svar på PM men är så väldigt långt ut i landet att det måste skickas och då det är ett helt tangentbord, svårt att bara ta de berörda delarna då det sitter lött på andra ställen så föredrar jag att helst ej skicka.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Jag skulle kunna ge det ett försök, smälter kabeln så är de väl bara fixa på annat sätt!
Pm:a mig,
Skriv svar