Mycket intressant, har kopplat in lite saker i bilen, 1 slutsteg.. Är en liten bil med med ett stort ljudsystem i, möjligtvis blir de ett slutsteg till. Har dragit kablarna så de är lätt att byta till en nyare. Har bara dragit 1 kabel på förarsidan och den är ordentligt upptejapad, säkrad, och fast buntad, resten är på pasargerarsidan, så inget ska hamna bland pedalerna i 100...
Sen är de okey för mig att tex sätta säkring på säktring så att säga, eller bör man inte göra det? Har kopplat in diverse saker på den 15amp säkringen som ciggutaget sitter på. En Eq och Remote start till slutsteget. Till de sakerna har jag satt en gemensam säkring på ca 4amp som jag lite snyggt borrade fast under hela "Sterioskåpet" imitten av bilen över växelspaken.
Har även lött ihop en 7805a där som jag kopplat ihop med en usb port.. Men denna beter sig märkligt.. Kopplar jag in ipoden för laddning så dör i stort sätt EQ:n eller så är de slutsteget som stänger ner. Vad tror ni detta beror på? Den fungerade utan problem och är bra isolerad osv, testade den gjorde jag med labbagget och då var de inga problem, Det är en 7805:a på 1amp.
Men vad för krets kan klara lite spikar osv (Vid start och stopp, och vid feta vrom vrom

) som är liknande 05:an ?
//Mvh Simon
Edit: Vad sägs om en viktsensor i stolen för lampan där ?

Lite overkill, men lär ju inte bli många kronor för volvo osv, att de inte tänkt på det.