Efter att ha "kladdat" ihop ett kopplingsschema så gav jag mig på att etsa för första gången och det gick skapligt.

Så här ser den färdiga kretsen ut:

Mått: 37x65 mm
Jag har tänkt montera fläkten i en plywoodlåda med måtten 130x130x120 mm (BxHxD) eftersom jag hade svart och röd sprayfärg hemma så lekte jag klottrare för en stund och detta blev resultatet med provmonterad fläkt:

För att minimera risken för att något olämpligt skall sugas in i fläkten så hamnar ett aluminiumgaller framför fläkten. Gallret är egentligen till för att laga rostskador på bilar men fungerar utmärkt som fläktgaller.

Det som är kvar är att en dammsugarslang fästs i bakkant, strömbrytare samt chassiedon 2,1 mm monteras. Dammsugarslangens andra ände skall sitta fast i ett fäste som skall sitta i en vädringsluckan. Fästet till vädringsluckan är inte klart ännu.
Dammsugarslangen är den dyraste komponenten och går på 129:- och är inköpt på närmaste Coop-butik.
Återstår att lura ut att korta slangen och ändå behålla fästet och hitta bästa möjliga placering av fläktreglering.
Har ni orkat igenom allt? Bra! Återkommer med uppdateringar så snart det finns några.