T: Hjälp med att dubbelkolla ett rörsteg

alenfalk

T: Hjälp med att dubbelkolla ett rörsteg

Inlägg av alenfalk »

Hej.

Jag har fått en rörförstärkare som ett DIY-kit av farsgubben. Dock så överskattade han mina kunskaper med ett par hästlängder. Jag (tror) att jag har lyckats löda dit alla komponenter korrekt, men jag vill inte plugga in allt innan det är dubbelkollat så att allt är rätt.

Så, finns det någon i Stockholm som kan hjälpa till att dubbelkolla allt samt koppla in trafos m.m., koppla in nätdelen och kontrollera så att det fungerar som det ska?

A Universal PCL82 SE Tube Amplifier Kit:
Allmän info
Dokumentation

Betalning: Ett par hundringar kan jag tänka mig betala.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Re: T: Hjälp med att dubbelkolla ett rörsteg

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jag bor för långt ifrån, tyvärr, annars kunde jag vara behjälplig. Men jag kan fråga någon veteran om denne kan kolla åt dig. Är det OK?

Varifrån kommer byggsatsen?

Du måste nu bara bygga ett par små fina hornhögtalare (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=71128), sedan har du grejjer som lär hålla MÅNGA år. Eventuellt kan du uppgradera utgångsjärnen i framtiden (mer bas och diskant).
alenfalk

Re: T: Hjälp med att dubbelkolla ett rörsteg

Inlägg av alenfalk »

Tack, dett skulle vara otroligtt snällt om du vill göra det.
Kitet är köpt från siten jag länkade till i trådstarten, och på ca 2500 om jag minns rättt.

Justt nu har jag ett par QLN sub 62 och QLN Signature MkII samt ett par BeyerDynamic DT990 som är tänkt att användas i första hand. Men jag skulle inte bli förvånad om jag ganska snart bygger mig ett par nya talare. Om det inte behövs något annat i förstärkarväg innan.
Skriv svar