Söker kopplings schema på nätagg som går från 220v~ till 13volt och 60-70amp likström, och bör klara snabba urladdningar, så det bör vara något med ganska stora kondensatorer
Användningsområdet är då man ska kunna testa bilslutsteg hemma, och att ha batteriladdare och bil-batteri inne är inte lockande.
Kan visa med bild om det är oklart hur jag menar..
Det blev bara så, ibland klickar man snabbare än vad man ser .
TS:
Om du har en 1 kW transformator med lämplig utspänning borde du kunna fixa ihop en linjärnätdel utan allt för stora problem. Sen vet jag inte om man kan köpa ett färdigt switchatnätaggregat för samma peng som en transformator skulle kosta.
Det är kanske inte så lockande med batteri men och man ser lite på storlek, vikt och inte minst ekonomi så vinner ett Optima batteri och en Ctek laddare med hästlängder!
Att simulera en blyackumulator genom en nätdel är kanske inte det bästa, jag har fått för mig att blyackumulatorer har högre utimpedans än en vanlig reglerad nätdel.
Kan kanske stämma, men man kan ju test köra med batteri, sen när man är klar sätter man dit laddaren igen. Blir ju inte att man spelar i timmar på batteriet.