får ursäkta om jag har lite stavfel här coh där...har kaksmulor i tangentbordet
efter 6 år som ljudtekniker på festivaler så är vanliga boombox och liknande för mesiga enligt min mening och 200 meter elsladd är långt för att koppla in ett PA system (alltid någon full jävel som drar ut en sladd)
så nu har jag under ett par veckor börjat fundera på att bygga min egna "boombox"
skalet kommer bestå av en 150 x 30 x 40 (cm) missillåda som jag "hittat"
att bygga allting är inga problem. jag har redan införskaffat förstärkare med delningsfilter samt högtalare dock har jag små problem med strömförsörjningen, men det kommer vi till senare

högtalare 2x200 watts denver högtalare med kevlarmembran
slutsteg 4x200W Denver CAP-4100 http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,477000000
tanken är att lådan skall ha möjlighet att både koppla in och förvara ipod,laptop och liknande.(önskar jag hade ett CAD program så jag kunde vissa)
högtalarlådorna skall vara som insatser som du "drar upp" ur missillådan så att dem klickar och fastnar uppe. det har jag itne löst ännu men det kommer nog ideer
en av problemen jag har är att jag har ett motorcykel batteri coh jag har inte en aning om hur länge den pallar driva denna lådan. lådan skall ha möjlighet att både kopplas till elurtag samt en alternativ strömkällan. finns det smartare sätt än batteri?
blir luddigt utan att veta hur det ser ut...haha. postar detta sålänge och skall under natten hitta ett CAD program coh rita upp det

EDIT: har inte kommit på heller var basen kommer hamna...blir nog i mitten någonstans. ska ha 2 bas element som är kopplade emot varandra som samarbetar