Det var då en attans massa jobb för att få ett gratis kit, det var då rejält fullt i deras virituella lab!
Har en tid bokad 20:00 svensk tid.. får se hur bra det funkar, och om jag klarar provet efteråt
Ska man satsa på 16 eller 32 bitars kittet tro...
Åhh så har man lekt med systemet i 15 min, men inte fasiken fick man göra provet för det... Man kan ju hoppas på att det bara är fördröjning i registreringen, få en ny tid i labbet verkar ju lite svårt inom rimlig tid!
MEn jag vill leka NUU.. inte i mitten av juni... det har säkert att göra med att jag bara lyckades klämma in en 15min session som egentligen bara är 14 min.. owell har bokat en ny på 30 min imorrn
Undra om man skulle ta och använda den för att bygga den där Ultraljudsradarn vi diskutera här tidigare, 16 AD omvandlare, och rätt okej med minne borde betyda att man kan köra flera givare parallelt
Edit: Skitkul, kom in i ett labb och så hänger sig webbläsaren.´
Edit2: Kommer fanomig inte in. Java-prylen hänger först sig själv och sedan webläsaren.
Man ska lära sig systemet, det är en rätt standard utvecklingsmiljö!
Gör tutorialen, lek lite med kortet och studera vad som händer när du gör olika saker.. 50% av mina frågor var i stil med "vad hände när du drog i det reglaget" altså inte saker man kan läsa i databladet.. jag hade tur att jag kunde vara inloggad och köra labben och svara på frågorna samtidigt! MYCKET smidigare och enklare då
Jag har nu lagt en request på det utvecklingskort med största MCUn.. men kompilatorn ger dig bara 64KB så det är ju inte allt man kan utnyttja...
Har fasiken hundra projekt man skulle kunna göra med det kortet
Asså ska man bara leka lite med deras pryl & skriva ett prov & vips så dyker det ner ett fete kort i brevlådan?.
Eller är det nån tävliga så att korten lottas ut?.
Fagge: typ nått sånt ja!
Man får fylla i lite vad man vill jobba med och varför man ska få ett och vad man ska bygga till tävlingen. I brevet man får hem står det:
Your request for a SKP32C84 has been received and is being processed by the Renesas Import/Export compliance group.
As over 99% of these requests are approved, we will not send you another confirmation email.
Så länge man inte råkar vara utsatt för USA exportregler av elektronik så kan man nog räkna med att få ett kit i lådan. De sorterar ju bort de som bara är ute efter att få saker gratis genom att kräva labsessionen som man måste boka och strula med. Resten av de riktiga nybörjarna försvinner väll i de rätt lätta frågorna.
Men undra hur många 1000 kort de skeppar ut.. det sitter ju faktistk en 2x8 LCD på dem
EDIT: jag ska sluta önskedrömma nu, det var bara 2x8 inte 2x20
Senast redigerad av AndLi 20 januari 2005, 11:37:53, redigerad totalt 1 gång.