Två snabba frågor ang Eagle. Skall försöka fräsa ett mönsterkort. För det första så vill jag flytta allt på ett lager för att få nollpunkten på ett annat ställe. Hur gör man detta?
Sedan är det så att det är ett dubbelsidigt kort. Kan man på något vis spegelvända ett lager i eagle, alltså inte mirror vid utskrift utan direkt i programmet.
Två Eagle-frågor. Move all och spegelvända(?)
Re: Två Eagle-frågor. Move all och spegelvända(?)
1. Markera allt, välj flytt-verktyget och sen högerklickar du för att flytta allt
2. Lagren är ju kopplade, det blir ju väldigt konstigt om du bara gör mirror på ett lager, t.ex. viorna går ju mellan två lager. Jag tror inte att det går, kanske går det att göra på båda lagren samtidigt. I så fall markerar du allt, väljer mirror-verktyget och sen högerklickar någonstans ritningen.
2. Lagren är ju kopplade, det blir ju väldigt konstigt om du bara gör mirror på ett lager, t.ex. viorna går ju mellan två lager. Jag tror inte att det går, kanske går det att göra på båda lagren samtidigt. I så fall markerar du allt, väljer mirror-verktyget och sen högerklickar någonstans ritningen.
Detta är ett typexempel på vad jag menar med ologiskt beteende i eagle i en annan tråd, jag fattade inte hur det funkade innan någon talade om det för mej, att klicka på högerknappen i det läget känns HELT FEL i mitt huvud.arune skrev:1. Markera allt, välj flytt-verktyget och sen högerklickar du för att flytta allt
Håller med... Provade med flera olika "logiska" försök, men utan resultat. Tycker de borde gå att ändra det. Som van caddare gör man som man brukar göra.. Tycker "mirror" funktionen oxå var lite knepig. Men nu vet man 

Annars kan ni hålla utkik i statusraden, det står nämligen följande där när man markerat allt och väljer "Move": "(Ctrl+right-click to move group)". 
Men jag håller med, helt ologiskt. Man kan ju tycka att det bara ska vara att flytta allt som är markerat precis som när man flyttar bara en komponent.

Men jag håller med, helt ologiskt. Man kan ju tycka att det bara ska vara att flytta allt som är markerat precis som när man flyttar bara en komponent.