Tiden har gått och vissa framsteg har gjorts

Vattenskar ut delarna, gick hem och försökte montera ihop allt. Passformen på vissa delar sög tyvärr, fick fila för att kunna få in servona. Har tummen mitt i handen så varken aluminiumen eller mitt blödande pekfinger som jag filade i blev snyggt. Så satte mig och ritade om vissa bitar och skar ut dem en gång till istället.

NC-kod genererad och läst in i maskinen. I övre vänstra hörnet kan man se två kugghjul som ska användas till gripklon.

Vatten trycksatt till 4000 bar och sand skär fram mina delar. Kommer nog aldrig sluta tycka det är coolt!

Tändning! Måste ju ha någon på/av knapp och hittade denna nyckel, samt två lysdioder för att kunna signalera nåt viktigt, vad får jag komma på sen.

Slängde in en fläkt också, den kanske blir alldeles varm och svettig när den möter svåra motståndare!

Och så här ser den ut monterad, servona vid basplattan är fastsatta i fula träbitar. Hade skurit ut liknande bitar i 30mms aluminium, men klantade mig så fick bli en provisorisk lösning.

Närbild på gripklon där jag la in ett tre i rad spelbräde för syns skull. Designdetalj!

Bakre delen följer ju bara med och behövde avlagras, i alubiten närmast servot har jag försänkt in en M4 skruv, sen gängade jag ett hål i alubiten utanför där jag skruvade i skruven. Funkar jättebra! Inget glapp
Första gången jag kopplade in all ström och skulle köra den så centrerade sig alla servon, armen slog i bordet och jag fick panik!

Allt höll dock, så jag körde lite fram och tillbaka, servona rycker endel, just nu tycker jag såklart det är hur coolt som helst, men kommer tröttna på det.
Hade bara ett servo inkopplat längst ner vid armens axel, ändå kunde hela armen stå rakt ut i 90 grader och hålla där. Så deras styrka är det inget fel på iaf!
En dag regnade det så då svängde jag ihop ett program så jag kan styra den via blåtand från mobilen.
Ha det super duper!