Jag skulle vilja göra riktigt snygga tryckknappar till min elektriskarullgardin. Två stycken knappar är det som det är frågan om, en upp o en ner. Nån som gjort snygga tryckknappar som man kan låna lite ideér ifrån.
Jag saknar fräs så är det nån som kan fräsa ur nått snyggt vore riktigt schysst. Kanske svårt att få det snyggt utan en fräs.
edit/ glömde säga att jag hade tänk ha trä som byggmatrial, kanske teak eller ek.
edit igen/ stavar illa.
Senast redigerad av orvar-e 11 juni 2009, 00:11:58, redigerad totalt 2 gånger.
På loppisar och liknande har jag hittat mycket skoj till sådant här. En favorit är Hissknappar, spisvreden, you name it. Har samlat på mig en stor drös. Så mitt tips till dig är att gå och leta runt lite på dessa, nu är de snart sommar de börjar ploppa upp lite här och där.
Det kanske kan bli snyggt med en knopp i mässing, borstad alu eller liknande som fäst i lämplig brytare. Gärna en vridbrytare med 3 lägen, neutral i mitten o momentan åt vänster/höger. Kan göra sig bra på en apparatdosa i trä.
---> ristomemo
Jag vet inte rikigt ..... jag tror jag chickar ur på den vågade ideén. Jag skulle få ett litet helsike med att förklara för min annars väldigt förstående flickvän varför vi har 2 eller 3 st köksluckehandtag (inga särskrivningar här heller) brevid dörren till rummet.
---> Meduza
Skulle nog bli riktigt snyggt, eller ha polerat rostfritt. Nackdelen med polerat är väl att fingeravtrycken syns tillräckligt bra glad för att göra även dem mest trumpna poliskommisarie barnsligt glad.