Matningspänning till sändarsteg.
-
- Kontakt:
Matningspänning till sändarsteg.
Behöver en matningspänning på 600v likspänning till en sändarsteg.
Har många transformatorer på 14,7v /2 A .. tänkte om man kunde göra nån sorts koppling med dioder och kondningar. Någon som har schema med värden på kondningar och dioder ? . Eller kanske nån annan listig idé ?:) .
Mvh Oskar
Har många transformatorer på 14,7v /2 A .. tänkte om man kunde göra nån sorts koppling med dioder och kondningar. Någon som har schema med värden på kondningar och dioder ? . Eller kanske nån annan listig idé ?:) .
Mvh Oskar
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Om du skall använda spänningsdubblar med en radda dioder och kondensatorer måste du ha en växelspänning in.
Likaså om du skall använda step-up converter där du använder en spole och lite annat godis för att höja spänningen.
Tänk på att Uin/Uut = Iut/Iin
Edit: ändrat i formeln ovan!
Likaså om du skall använda step-up converter där du använder en spole och lite annat godis för att höja spänningen.
Tänk på att Uin/Uut = Iut/Iin
Edit: ändrat i formeln ovan!
Senast redigerad av MicaelKarlsson 28 december 2004, 15:01:16, redigerad totalt 1 gång.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Det var därför jag skrev:
Eftersom jag inte vet hur mycket ström som krävs för att driva prylen som vill ha 600VTänk på att Uin/Uut = Iut/Iin
Senast redigerad av MicaelKarlsson 28 december 2004, 15:01:43, redigerad totalt 1 gång.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
- Illuwatar
- Kontakt:
Eftersom det snackas om 600V DC antar jag att det handlar om rörgrejer. I vilket fall som helst, kolla hos Ask Jan First - där kan du köpa nättrafon helt enligt dina önskemål utan att det blir dyrare än en standard Hammond. Vet du exakt vad du behöver för sekundärlindningar och vilket effekt du behöver är det bara att beställa:
http://www.die-wuestens.de/dindex.htm?/trafo.htm - kolla under Custom made mains transformers.
http://www.die-wuestens.de/dindex.htm?/trafo.htm - kolla under Custom made mains transformers.