Ipaq-krångel. Lödning och extrahering av firmware.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
PaNiC

Ipaq-krångel. Lödning och extrahering av firmware.

Inlägg av PaNiC »

Har en iPaq 3660 som inte fungerar så bra.
Jag har starka skäl att tro att programmet i mikrokontrollern i den har blivit korrupt. Det är en vanlig AT90S8535. Vad jag är ute efter är någon som har en likadan iPaq som kan löda in sig på den, plocka programmet och skicka till mig så att jag kan programmera om min.

Jag kan inte betala något för det. Så det får vara någon som är villig att riskera sin iPaq för experimentets skull.
Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

kolla med de som lägger in linux i dem. de har säkerligen tillgång till programmet.
Användarvisningsbild
PaNiC

Inlägg av PaNiC »

Har kollat med dem. De var nästan värre att ha med att göra med än valfri omotiverad supportavdelning.

Men tack för tipset :).
Pontus

Inlägg av Pontus »

AT90S8535 i ipaqen hanterar bara touchskärmen och batterifunktioner, inte så mycket mer. Varför tror du att den är korrupt?
Användarvisningsbild
PaNiC

Inlägg av PaNiC »

Vilka batterifunktioner?

Jag har fått för mig att den hanterar stand by och avstängning också.

Problemet yttrar sig som så att den går inte att sätta igång med vanliga knappen. Man måste nyttja reset. Som den är från början stängs den ju egentligen aldrig av, den går ner i stand by bara. Min stängs av, och måste väckas med reset.

Har tittat lite på datablad till aktuell processor (SA1110 var det nog) och fick då uppfattningen att den konfigureras av en mikrokontroller.
pagge
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av pagge »

Linuxnissar är ett speciellt folkslag, användarvönlighet står inte högt på listan, inte vänlighet överhuvudtaget om man inte hör till de invigda :)
Användarvisningsbild
PaNiC

Inlägg av PaNiC »

True true :D.
Skriv svar