Har en liten idé faktiskt som jag tänkte jag skulle testa och implementera själv:
I princip använda en 555:a för att klocka en 4017 Johnson (Logisk 1-10)-räknare, och sedan. Hade en annan tanke i skallen nyss, men glömde bort vad jag tänkte på bara för det =0/ Hade nån halv-fundering på att koppla in i princip en AND-krets till resp. transistor (LED-drivare) mellan 4017-kretsen och ytterligare en 555:a. Detta borde gå om man ställer in frekvensen till 555:an till 4017-kretsen ganska högt. Det finns även en reset-ingång som man kan koppla in på sista utgången där man vill att den börjar om.
Som sagt, bara en idé, eller om man ska ge sig in på att kalla det hela en teori för att minska belastningen på nätagget...
Iofs kan det bli lite knöligt om det är en väääldigt lång LED-list du ska ha, eftersom nackdelen hänger över antalet kablar. Dock kanske man kan kluster-koppla dem istället. Dvs. om du har kanske om vi så säger 20 lister, att du delar upp det på kanske 5 extra kablar (Till resp. 4017 krets och AND) så blir det inte så blodigt...
Åter igen: Som sagt, bara en idé. Hade tänkt nåt dyligt i en UV-låda med UV-LED's för att slippa tuta på flera Ampere för ett sketet laminat när man kan "PWM":a det istället.
Har inte kommit för mig att testa det än. Så mkt att göra, så lite tid, så klent med resurser, lust & vilja =0( Sällan man har allt när man önskar det