Jag har helt enkelt tröttnat på min gamla Session (en intressant förstärkare i sig, en mosfet förstärkare som är byggd exakt som en rörförstärkare, bortsett från B+ spänningen) och vill testa nåt nytt, så jag tänkte att jag skulle bygga en 5F1:a istället. Problemet är bara att detta isf blir mitt första förstärkarbygge, så jag har ingen aning om hur man skall få tag på trafon etc... Jag tänkte också bygga den med en liktriktarbrygga istället för ett likriktarrör, eftersom det helt enkelt blir lättare på det viset (plus ett rör mindre att bry sig i).
Det här är schemat jag hittat, tänkte bygga det inne i skalet på en gammal SLO 1000 (nån telefon mojäng, om nån är intresserad kan de säkert få köpa innehållet billigt).
Så, nu skulle jag alltså bara behöva lite hjälp med att hitta trafona online, samt designa power-supplien. Jag tänkte mig helt enkelt en likriktar-brygga rakt på den stora sekundär-lindningen, samt en fet kondensator för att städa upp efter bryggan, men de är ungefär så långt jag kommit...
Edit: Rubrik / blueint