Nya "Jojjes kontrollerkort" kommer till hösten.
Nya "Jojjes kontrollerkort" kommer till hösten.
Eftersom jag fick beställning på 100st kontrollerkort idag, så kommer jag att ta upp tillverkningen igen.
Är det nåt jag ska ändra på?
Är det nåt jag ska ändra på?
Senast redigerad av jojje 19 mars 2009, 22:10:04, redigerad totalt 1 gång.
Re: Nya "Jojjes kontrollerkort" kommer till hösten.
Eftersom dollarn har stigit och att jag gärna vill ha lite förtjänst den här gången, så blir det nog 300:- + moms till er på forumet.
Nya priserna blir nog: (+ moms)
400:- Breakoutkort Light.
300:- /st för kontrollerkorten.
Sen kanske jag säljer BOK som inte är monterat och ev. det nya som M&M hjälpte mig ta fram.
400:- Breakoutkort Light.
300:- /st för kontrollerkorten.
Sen kanske jag säljer BOK som inte är monterat och ev. det nya som M&M hjälpte mig ta fram.
Då blir priset med andra ord 400+(300*3) = 1300 ?
Eller 1000:- om man kör svarv. Eller 1600:- om man vill ha fyra "kanaler". Eller...
Tror dom flesta kan räkna ut utan att jag bekräftar.
Tror dom flesta kan räkna ut utan att jag bekräftar.

- MaxMartin18
Kan bara säga att du kommer som en ängel och vill ta upp produktionen igen, Hade nämligen tänkt påbörja mitt cnc projekt till hösten
Och har hört mycket gott om dina kort!
Mvh: Martin

Mvh: Martin
Funkar fint för mig, det är den där kondensatorn som är nära Z-kortet som kanske inte borde vara så nära.
Uppdaterad inkopplingsanvisning kanske
Uppdaterad inkopplingsanvisning kanske

Vad kul att du "tar upp produktionen" igen!
Jag har inget att klaga på (förutom den berömda E-lyten som i och för sig inte ställt till det för mig) hårdvarumässigt då mina kort fungerat felfritt efter korrekt inkoppling i alla möjliga olika stepmodes.
Jag vet ju inte vem som lagt beställningen på de 100 korten och vad de har för behov men personligen så skulle jag uppskatta ett fint litet datablad med specifikationer. t.ex. Vilken ström som spänningen på strömbegränsningspoten motsvarar, maxspänning, kylbehov, hur mycket man kan vänta sig att plocka ur på 12V-uttaget utan att skada någon komponent... och lite sånt smått och gott.
Detta är dock min högst personliga åsikt (jag gillar PIC-datablad =) och det beror naturligtvis mycket på vilken "sorts kund" det är som beställt grejerna om det är värt att lägga ned tid på ett litet datablad eller inte. Men om det är till någon/några som inte är väldigt tekniskt/elektriskt kunniga så kan jag tänka mig att en sådan dokumentation betalar igen sig många gånger om i form av uteblivna support-telefonsamtal och dylikt vid en sådan här pass stor serie.
Får man vara lite nyfiken och fråga vem som beställt de 100 korten?
MVH
/Tottish
Jag har inget att klaga på (förutom den berömda E-lyten som i och för sig inte ställt till det för mig) hårdvarumässigt då mina kort fungerat felfritt efter korrekt inkoppling i alla möjliga olika stepmodes.
Jag vet ju inte vem som lagt beställningen på de 100 korten och vad de har för behov men personligen så skulle jag uppskatta ett fint litet datablad med specifikationer. t.ex. Vilken ström som spänningen på strömbegränsningspoten motsvarar, maxspänning, kylbehov, hur mycket man kan vänta sig att plocka ur på 12V-uttaget utan att skada någon komponent... och lite sånt smått och gott.
Detta är dock min högst personliga åsikt (jag gillar PIC-datablad =) och det beror naturligtvis mycket på vilken "sorts kund" det är som beställt grejerna om det är värt att lägga ned tid på ett litet datablad eller inte. Men om det är till någon/några som inte är väldigt tekniskt/elektriskt kunniga så kan jag tänka mig att en sådan dokumentation betalar igen sig många gånger om i form av uteblivna support-telefonsamtal och dylikt vid en sådan här pass stor serie.
Får man vara lite nyfiken och fråga vem som beställt de 100 korten?
MVH
/Tottish
Jag är inte så intresserad av VEM som beställt 100 kort, är mer intresserad om dessa ska användas till någon viss produkt eller om beställaren hade tänkt att saluföra själva korten.
-
Låter bra!
Tur att du slipper skaka galler och kan ägna dig åt något vettigt igen!
Kort behövs för mig till hösten, så det var bra timing.
Tur att du slipper skaka galler och kan ägna dig åt något vettigt igen!
Kort behövs för mig till hösten, så det var bra timing.
Då vet jag vad höstens projekt kommer vara
tre drivkort plus styrkort beställt. Antar att det är det som behövs för att köra tre stegmotorer via ex. Mach 3. Eller har jag glömt något vässentligt?
jojje! Antar att du vill ha en mer "skriftlig" beställning, men det tar du upp när det blir dax antar jag.

tre drivkort plus styrkort beställt. Antar att det är det som behövs för att köra tre stegmotorer via ex. Mach 3. Eller har jag glömt något vässentligt?

vart kan man se info om korten ?
det var ett kort inlägg
MVH SmourF
det var ett kort inlägg

MVH SmourF
jag skulle nog föredra att skruvplinten inte är på samma sida som d-sub kontakten ifall man montera kortet direkt mot lådväggen , eller så får du sända med en skruvplint som är 45 grader och man vänder den inåt men då är ju C1 ivägen
även hål i hörnen så kan man plocka bort hela kortet utan att montera bort skruvarna för fläkt o kontrollerkort
/ minus
även hål i hörnen så kan man plocka bort hela kortet utan att montera bort skruvarna för fläkt o kontrollerkort
/ minus