T: Fäste för 80 mm plexirör

Användarvisningsbild
JonasJ
Kontakt:

T: Fäste för 80 mm plexirör

Inlägg av JonasJ »

Hej!

Nu behöver jag hjälp igen :) Jag försökte såga ut fästen med min kontursåg men redan första försöket resulterade i en sne linje. Skam den som ger sig, tänkte jag och försökte på nytt men nästa snitt blev lika snett :roll:

Nu ger jag upp och hoppas hitta någon som kan hjälpa mig mot en rimligt peng. Det är totalt 6 st fästen jag behöver ha och jag har 3 st 100 x 100 x 10 mm plexiglasskivor för detta. Med en litet frässtål kan man få in tre fästen på ett block så det hade förstås uppskattas även om det inte är ett krav.

Så här hade jag tänkt att fästet ska se ut:

Bild

Dimensionerna på översidan kan tyckas lite märkliga men det är så det blev :) Noggrannheten är inte speciellt stor. Det viktigaste är att dimensionen på halvcirkeln blir 80 mm eftersom fästet ska fixeras med lim mot röret och att det är en plan botten samt att alla 6 delar är hyfsat lika. Fästen ska användas till min ROV och är tänkta att sitta på "viktrören" (fästet med lim kommer inte vara det enda som håller fast röret. Så mycket litar jag inte på limmet).

Kan reda nu förvarna om att jag även behöver fästen till det större "kroppsröret" men där har jag inte hunnit med att ordna ritningar på ännu. Konstruktionen kommer vara detsamma som för 80 mm röret men större (förstås!). Jag lägger upp det som en egen punkt.

Mvh
Jonas
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Re: T: Fäste för 80 mm plexirör

Inlägg av Swech »

Kan fixa dessa till dig. Investerade i en trevlig CNC innan jul som klarar biffen.
Har även 10mm plexi på lager.

Swech
Viper

Inlägg av Viper »

Tjosan!

Kan också hjälpa dig om det behövs, har väl gjort grejer till dig tidigare om jag inte minns fel va?

Men du kan ju skicka ett pm eller skriva i tråden om jag kan hjälpa dig, tror även jag att jag har plexi hemma eller om det var akryl men det kanske är samma sak?

Mvh,
Viper
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Om ingen av dom ovanstående två kan fixa det så kan jag också göra ett försök.
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

Tror att alla 3 kan klara av det... :) trådskaparen får väl bara bestämma sig för någon.
annars kan vi ju göra 2 st styck ;) :D

Swech
Användarvisningsbild
JonasJ
Kontakt:

Inlägg av JonasJ »

:lol:

Tack för erbjudandena, Meduza och Swech! Jag har kontaktat Viper igen då jag är nöjd med hans tidigare saker han gjort för mig så han får chansen igen. Men min ROV är en neverendingstory när det gäller frästa delar så det dyker snart upp en ny tråd ;)
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

Ja - Viper har säkert gjort ett bra jobb :tumupp: så då finns ingen anledning att byta.

Swech
Skriv svar