Hittade massa små linjärstyrningar som "blev över" där jag jobbade förut. Å nåt roligt måste man ju fördriva semestern med.
(Transparanta boxen är arbetsområdet som kan fräsas. 76x76x36)
Får man fråga om det finns någon fördel med att den bara sitter fast i ena kanten?? Men jag måste säga att den ser ju riktigt cool ut!! Vill se riktiga bilder.
En ide jag fick var bara om du hade satt fast den upp och ner i taket istället hade du kunnat fräsa på hur stora saker som helst utan att något tar i på sidorna .
Vill man ha den i taket, är det bara att vända uppner på den.
Men blir det inte lite jobbigt att hålla arbetsstycket över huvudet hela tiden, hmm...
Eller skulle man bygga nåt pedistalliknande bord som når upp till taket?
Att den sitter fast i ena kanten är för att man då slipper ha fastsättning i båda.
Bara idéer eller något du ska bygga? Isåfall undrar jag vad du ska ha den till och vad för matningskruvar det ska vara till. Du kan kompettera den med en liten A-axel så kan du börja gravera vigselringar...
Det var mest för att få lite hjärngympa på semestern. Om det blir nåt har jag ingen aning om just nu, men delarna finns, så...
Eller har ni någon annan ide om vad man kan göra med max 6st 120mm linjärlagringar?
Tänkte lite på den där lilla borroboten som har sex ben, men den har ju servosar för att förflytta sig.