Tänkte först försöka hitta någon som kunde bygga en åt mig men kom på att ett bättre sätt att lära sig löda och lite elektronikkunskap får jag aldrig! Kan absolut noll om elektronik så senaste månaden har jag läst och läst och läst samt beställt delar från olika håll i världen. Helt otroligt roligt att leta case, knappar och försöka göra en funkis design! Caset jag har nu kommer från en 60-tals klocka. Sidchipet är en 6581 från en gammal brun. Tänkte också ta C64 transformatorn och bygga en optimized C64 PSU (det steget jag är mest nervös över eftersom det inte finns något färdigt kretskort till detta..)
Har lagt upp en plan för lödträning också. Har hittills gjort en 3-kanals mixer och en Atari punk console (vilket tyvärr inte gav mer än dåligt självförtroende pga dålig kvalitet och ytmontering men den funkar iaf..). Sen jag fick sidmodulerna från Smash TV (rekomenderas verkligen!!) började jag med dout modulen som jag inte kommer att använda förren jag bygger ut till Step C CS, sen en din och har idag börjat på sidmodulen.
Är föräldraledig just nu vilket tyvärr innebär noll tid att löda (men rätt mycket lästid när man lägger barn och så). Har en timme om dagen onsd-fredag att försöka löda (då äldsta är på dagis och yngsta sover). Det känns bättre och bättre att löda men jag tar gärna emot feedback på hur det ser ut utifrån bilderna och vad jag kan förbättra!
Summa summarum så var det länge sen jag gjorde nåt så roligt! Det enda problemet är väl att det kanske blir mer skapande av musikmaskiner än musik framöver

Lite bilder av projektet så långt