ELFA nr 57
ELFA nr 57
Nu har jag fått elfa nr 57.
Gillar den nya designen.
Halvledare först och stora bilder över komponenterna.
Det kom väl på att de måste göra katalogen bra i år eftersom de har sabbat hemsidan.
Gillar den nya designen.
Halvledare först och stora bilder över komponenterna.
Det kom väl på att de måste göra katalogen bra i år eftersom de har sabbat hemsidan.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Re: ELFA nr 57
Brukar den inte kosta en hundring?
Fast du kan ju alltid beställa den till:
Ditt Namn
Påhittat företagsnamn
Din Adress

Fast du kan ju alltid beställa den till:
Ditt Namn
Påhittat företagsnamn
Din Adress

Den är gratis numera vad jag minns. Men tycker papperskataloger tar för lång tid att bläddra i..
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
blueint: För egen del är den lättare än att ha datorn i knät.
Testar att beställa så får jag se vad som händer.....

Testar att beställa så får jag se vad som händer.....
Vet inte äns om jag har tagit min ur bokhyllan det senaste året, sen har jag alltid gillat Bejokens katalog bättre. Just nu använder jag oftast Farnells sökmotor om man leter efter något.
efterssom elfas sida är komplett värdelös numera så är ju katalogen ett måste.
FÅr beställa en hem och en till jobbet
FÅr beställa en hem och en till jobbet

Synd att dom inte kan lägga upp katalogen som en pdf, då hade man kunnat köra ctrl-f iaf.
Nu har jag föreslagit ELFA att de gör en PDF-fil med katalogen fast jag tror inte att det blir av, den kommer att bli fasligt stor i så fall om det ens går, det är ju inte säkert att det har katalogen i ett format som kan skrivas ut som PDF-fil.
fast pdf kan ju delas upp i en massa småfiler också, våra servicemanualer på förra jobbet var av den modellen, då kunde man korsvis länka mellan olika manualer osv.
Som Digikey's 1-PDF-per-sida, men det är ju väldigt opraktiskt om man
bara vill "bläddra runt", och ctrl-F blir lite svårt...
bara vill "bläddra runt", och ctrl-F blir lite svårt...
Brukar köra
om det är uppdelat på flera pdf. Men då gäller det att det är text i dokumentet och inte bara inscannade bilder.
Kod: Markera allt
$ grep -n sökord *.pdf
- ElectricMan
- Kontakt:
Japp den är gratis.
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 13&t=23703
Edit: Men hur gör man nu då.. Ska jag chansa på att det går bra att skriva "Nisses Elektronik" i "Företag"- rutan? Har för mig att jag gjorde det förra gången
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 13&t=23703
Edit: Men hur gör man nu då.. Ska jag chansa på att det går bra att skriva "Nisses Elektronik" i "Företag"- rutan? Har för mig att jag gjorde det förra gången

Usch, ännu en miljöbov, kan tänka mig att folk ute i fält behöver katalogen, men annars tycker jag att man ska dra ner på pappar, gärna sedlar också
.

Psynoise: Bra poäng. <elfa är en miljöbov som tvingar sina kunder till att slösa papper bara för att deras sida är oanvädbar...