Efter att ha försökt att få till en Boot Camp-installation som även kan köras i parallels ett par gånger har jag gett upp. XP funkar bra i Boot Camp men när man öppnar det i parallels funkar det en eller två gånger innan systemfiler pajjar och hela installationen dör. Så har jag nu gett mig på att utveckla helt i Os X. Det ska ju gå...
Är det någon som utvecklar AVR i Os X? Nån som använder xCode till det?
Jag har nu installerat xCode, AVR MacPack och AVRFuses.
Som programmerare har jag ett STK500 kopplat via en sån här USB-seriekabel från ebay. Jag har inte testat den med nåt annat men den finns i system profiler och i /dev som tty.PL2303-0000101D och tty.usbserial.
AVR MacPack innehåller nån slags xCode-mall som jag har öppnat och tryckt "build" men det genererar nåt fel. Får titta mer på det senare.
Nu försöker jag få till kommunikationen mellan AVRFuses och mitt STK för att över huvud taget kunna programmera en krets. AVRFuses har korrekt sökväg till avrdude inlagt och min usb-seriekabel som port. Inställd på att min programmerare är STK500 (v1? v2?) och jag har testat med lite olika baudrates. När jag trycker "read" under "flash" så händer ingenting. Det står "Reading flash..." och sen låser den sej. Några gånger har jag fått den att säga nåt i stil med "no contact with stk500" eller liknande men det lyckas jag inte med nu.
Nån annan som utvecklar i Os x? Några tips på vad jag gör fel?
Edit: Fick lite bättre felmeddelanden nu:
"Reading EEPROM...
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
FAILED"
Det verkar som om programmeraren inte svarar