Finns ett automatisk uppdateringsprogram, det var nya uppdateringar, jag uppdaterade som vanligt.
Och sedan var det slut! Kunde inte ens starta upp HEW utan att det krashade direkt! Liiiite jävla panik, på måndag ska min kund på mässa och jag ska gärna ha klart allt innan då + tid att testa det hela...

Hittade den nyaste Starterkit installations-CD, rensar ut allt det gamla och är lite nöjd: har ju alltid varit lite knas, help fungerar inte och lite andra småsaker men med en clean installation ska det väl fungera!!! Men konstigt nog står det "Web Only" vid det Starterkit jag ha, vad fan betyder det månne? Skit samma, installera, det kommer nog att gå bra....
Jupp, HEW installerar ... men ingen skymt av den toolchain som måste vara med, toolchainen är ju kompilern, linker osv och det kan kännas en aning bra att ha dom med, det är knappast en större hjälp att bara ha en editor utan kompiler.
Nu går jag igång ganska allvarligt, ringer chefen och kommer fram till vem som är våra leverantörer, letar fram supportingenjören (minns ni "galna professorn" från EP2008 mässan? jupp, han!) Skickar ett e-mail som beskriver läget, den bruna färgen och innehåller ett tydligt MAYDAY!!!!
Svar kommer snabbt och efter lite om och men lägger han upp en fil på 100MB+ på ett ställa jag kan hämta den, jag tankar hem, meddelar honom att den är hemma så att han kunde ta bort den igen, kopierar till datorn (vill inte riskera något med den fil) och installerar den. Resultat: hela toolchain är med igen, senaste version t.o.m.
Inget krash än... men det var igår eftermiddag det sket sig och nu var klockan 17:45 och jag har inte åstadkommit ett enda minut jobb

Nåväl, det fungerar och imorgon kan jag nog komma iland med det siste i projektet.
Men fy bubblan vad jag kan bli trött på datorer...