Inne på den där sidan beskriver han hur man gör ett IR öga till winamp. Jag har gjort allt med det är en sak som trasslar. På den där mjukvaran så sägera han att när man trycker på någon knapp på fjärrkontrollen så ska den ge utslag (Learn Remte som visas på bilden ) även då ska D2 blinka till. D2 blinkar till för mej varge gång jag trycker på en knapp men den ger inte något utslag på Learn Remote (txe Pulse 405 Space 444) Men när jag stänger av Learn Remote och trycker på fjärrkontrollen så blinnkar inte D2. Alltså har den kontakt med programmet?
Har byggt en sådan och jag och flera har upptäckt att Winlirc suger, kan vara väldigt svårt att konfigurera programmet. Använd Girder istället, med det kan du sköta vilka funktioner du vill på datorn. Lite svårare att lära sig dock...
Du måste ha ett IR program på för att mottagaren ska reagera, om du inte har något program igång så får mottagaren ej någon spänningsmatning.
Jag har byggt en simplare variant men inte fått det att funka, sök lite på winlirc så kommer du hitta. den består bara av en mottagare som är kopplad till irda-porten direkt.
Kör själv en sådan...dock under linux.... Har fixat samma till kompisar....men windows/winlirc...har dock inte kunna "lära" in koderna under windows, men här finns en hel drös med färdiga filer till en massa kontroller.... http://www.lirc.org/remotes.tar.bz2