Söker kursmaterial, ebooks, DVDs, onlineguider, tutorials mm om programmet Allegro PCB Design.
Helst gratis i första hand. Har hittat att CA Design har DVD-filmer annars men de kostar en del.
Allegro PCB Design - Kursmaterial
Re: Allegro PCB Design - Kursmaterial
Om jag inte minns helt fel sedan jag körde igenom en del guider så tror jag att guiden i Allegros hjälp meny var ganska bra. Annars finns Denna som är rätt bra att börja med.
EDIT: På vilken nivå är det du behöver "hjälp"? guiden ovan visar enbart grunderna.
EDIT: På vilken nivå är det du behöver "hjälp"? guiden ovan visar enbart grunderna.
Re: Allegro PCB Design - Kursmaterial
Jag har bara caddat i Orcad Layout i skolan lite och nu ska jag börja göra det på jobbet 2 år senare med ett Allegro i stället.
Vi kommer ha en endags kurs som repetition här på jobbet och jag tänkte plugga på programmet lite innan så kursen ger något.
Tack för länken.. Jag hittade den tidigare idag. Det är verkligen grunderna, men man måste ju börja någonstans.
Fler tips önskas..
Vi kommer ha en endags kurs som repetition här på jobbet och jag tänkte plugga på programmet lite innan så kursen ger något.
Tack för länken.. Jag hittade den tidigare idag. Det är verkligen grunderna, men man måste ju börja någonstans.
Fler tips önskas..