P20 Spray !
-
P20 Spray !
Hej !
Förr i tiden fanns det ju P20 spray på burk.
Finns inte detta i dag att tillgå ?
Det fungerade ju helt ok .
//Johan
Förr i tiden fanns det ju P20 spray på burk.
Finns inte detta i dag att tillgå ?
Det fungerade ju helt ok .
//Johan
-
-
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Re: P20 Spray !
Den borde gå att spreja med tryckluft istället. Airbrush helt enkelt. 
Sprayflaskor är inte helt pålitliga alla gånger. Inte kul när det i princip bara kommer gas eller ojämnt flöde...
Det svåra med just fotoresist-spray tycker jag är att man inte direkt kan ha en stark lampa för att se lättare.
Men visst går det att få bra resultat om sprayflaskan är på bra humör och man har rätt teknik.

Sprayflaskor är inte helt pålitliga alla gånger. Inte kul när det i princip bara kommer gas eller ojämnt flöde...
Det svåra med just fotoresist-spray tycker jag är att man inte direkt kan ha en stark lampa för att se lättare.
Men visst går det att få bra resultat om sprayflaskan är på bra humör och man har rätt teknik.

Men vad tjänar man på det? Priset blir säkerligen högre än färdigsprayade kort, samtidigt som arbetsinnehållet är minst dubbelt så stort 

Men har man (som jag har haft) flera kvadratmeter (>10 m^2 iallafall) kopparlaminat utan film så kan det ju löna sig. Annars är det nog inget att lägga tid på.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Exakt min tanke. Jag har själv en stor låda kopparlaminat utan fotoresist. 
Sedan.. om framkallningen blir dålig så är det ju bara att tvätta av och spraya på ny fotoresist istället för att slänga hela kortet.
Dessutom är det hög nostalgifaktor med P20-spray. Speciellt ihop med tejp eller gnuggfilm!

Sedan.. om framkallningen blir dålig så är det ju bara att tvätta av och spraya på ny fotoresist istället för att slänga hela kortet.
Dessutom är det hög nostalgifaktor med P20-spray. Speciellt ihop med tejp eller gnuggfilm!