tänkte dela med mej inför mitt kommande exjobb, detta kommer bli en projekttråd där alla dom svåra frågorna kommer ställas

Just nu så lutar det åt att vi kommer skapa en prototyp av ett digitalfysiskt brädspel, med en dynamsik o interaktiv spelplan. (läser interaktion design på Malmö högskola)
hur det kommer se ut o funka är inte klubbat än, men vi har tänkt på en clean yta (likt en mörk spegel som man inte ser igenom ) som spelplan, vid start kommer den lysas upp på något sätt och avslöja spelplanen.
så, vi behöver lite hjälp att komma på hur detta ska bli genomförbart och inte allt för dyrt. spelplanen kommer att vara ganska så stor ca 1X1m så displayer går bort.
lägger upp lite bilder på vårt äldre projekt (ett av många andra). även detta är ett spel, labyrint liknande, man skulle ta sig från en punkt til en annan, spelkort med koordinater avslöjade nyckelns plats (typ som på shack, G3 , A1 osv.) spelaren flyttade en vit vägg placerade den på ett strategiskt ställe o fortsatte sin jakt efter nycklarna. de grå/silvriga väggarna är fasta och går inte att flytta, även röda väggar får ej flyttas, genom att chansa och slumpa ut nya röda väggar kan man få fri väg till sin nyckel, men även sabba för sig själv. under vissa plattor gömdes fällor som lystes upp när någon fick upp ett "fällorna utlöses kort" och då fick man börja om på nytt.

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0241.jpg

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0260.jpg

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0259.jpg

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0269.jpg

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0273.jpg

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0272.jpg

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0286.jpg

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0265.jpg

http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... _A0288.jpg
Edit: Rubrik / blueint