Windows XP Pro OEM-skiva?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
FormerMazda

Windows XP Pro OEM-skiva?

Inlägg av FormerMazda »

Tjenare!

Sitter och skulle ominstallera en maskin åt en tjejkompis. (vad gör man inte :wink: )
Men självklart ska ju inget gå smidigt, jag tjoffade in min fulbrända xp-skiva och började installera, allt rullar på fram tills det är dags för nyckeln. Skriver av den som sitte rpå klisterlappen under datorn, men icke sa nicke. För det var ju en OEM-nyckel. Och en sån skiva har ju inte jag..

Så, sökes: OEM-skiva till en dell d600, (går säkert med annan också?) Windows XP Professional helst med SP2 direkt.
Antingen posta och låna, eller ladda ner nånstans. Spelar kvitten för mig. Nyckeln har jag ju.

Nej, att kontakta Dell i ärendet GÅR inte. Jag har provat.

/Anders
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Det kan fungera så att man kontaktar Microsoft och får en nyckel baserad på OEM-nyckeln... Det är inte alltid det går, men jag vet att några har fixat nycklar till sina hem-PC (som dom fått genom jobbet) på detta vis...
Användarvisningsbild
gunne
Kontakt:

Inlägg av gunne »

Hmm... Jag har nog en DELL OEM-skiva liggandes nånstans, frågan är var. Letar lite och återkommer.

Edit: Hittade skivan och har nu gjort en .cdr-fil av den. Maila eller PMa mej så kan vi lösa filöverföring.
laban12

Inlägg av laban12 »

Jag kan också vara intresserad! Har naturligtvis en schyst XP OEM nyckel, kan fota licensnyckeln om så behövs.

Är det svensk eller engelsk? Spelar OEM nyckeln någon roll - dvs gäller den endast en språkversion?

Jag har en DELL laptop som skulle må bra av ominstallation, men skivan är såklart borta.
Användarvisningsbild
manw

Re: Windows XP Pro OEM-skiva?

Inlägg av manw »

Tror att nyckeln man har bara passar för det språk den ursprungligen är menad för också :humm:
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

japp, måste vara rätt språk, jag TROR även den måste vara till rätt märke av dator..
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Ring DELL och be om en ersättningsskiva, annars kan du köpa en av MS för en hundring eller så.
JoakimCreutzer

Inlägg av JoakimCreutzer »

Tjo!

Jag har en fungerande images av en OME win xp sp2 svenska skiva. Som har fungerat med alla xp "orginal" nycklar som jag har prövat med.

Skicka pm om det är intresant.
Skriv svar