Jag tänker inte ge något föslag ifrån ELFA...

Kanske lödstationen och tennet. Labbdäck har jag för mig inte kostar så mycket där heller.
I startpaket för att komma igång o leka så har många ställen komponentsatser.
Motstånd skulle jag köpa en sats om minst 10st av varje värde i antingen E24 eller möjligtvis E12 serien.
Kondensator satser bör man ju ha några polyester, keramiska och elektrolyter.
Trissor finns det ju i klassiska satser med bland annat 547.
Några 78 regulatorer är inte helt fel det heller.
Dioder så är det först o främst 4148 och 1N4001 (eller dylik) som du kan behöva. Några zener är aldrig fel att ha.
Några standard IC som billiga OP, 555'an, några enkla grindar o vippor, kanske någon räknare. Ibland så kan det vara bra att ha NAND grindarna med schmitt trigger.
Lysdioder kommer du sannolikt att vilja ha. Kanske någon strömbrytare.
Allt beror på vad du tänker labba och bygga. Visste jag dina förkunskaper så vore det lättare att se vilken nivå du ska ligga på. Vet man sedan vad du är intresserad av först o främst så underlättar det också. Du kanske vill ge dig in på uP tidigt vilket ligger i tiden. En förvånans värt mängd av elektroniska konstruktioner kan idag enkelt lösas med en uP i grunden som idag har PWM, AD timrar osv. Då är en rikigt fet bok i programering av dessa ett hett tips.
När jag började bygga så delade jag och min bror på några slumpsatser ifrån digikey (18år sedan) vilket var en riktigt bra affär. De är ju endast komplement. Men då fick man med en massa komponenter som kunde vara ganska dyra att köpa löst. En del var monterade men aldrig använda så det fick man löda bort.
Mikael