Aluminium Delar ?
Aluminium Delar ?
Jag skulle behöva några grejer gorda i aluminium finns det någon firma eller privatperson som skulle kunna göra det ( svarva och fräsa ) ritnigar finns Finns det någon som skulle kunna ta på sig detta jobb och vad skulle det kosta ?
Mvh/Nicklas Lindberg
Mvh/Nicklas Lindberg
Senast redigerad av nli 1 december 2008, 16:29:01, redigerad totalt 4 gånger.
Kopierat från Walle:
1: gå in på www.forumbilder.se
2: Klicka på knappen "browse" och välj bilden som ska laddas upp.
3: Är bilden större än 700 pixlar bred, kryssa i rutan "Beskära bilden", välj "Välj egen bredd" och dra i reglaget tills det står 700 (alternativt skriv in 700 direkt i rutan för bredden)
4: klicka på "Ladda upp"
5: Nu visas 6 st fält med länk till den uppladdade bilden. För att visa bilden direkt i inlägget, klicka på den fjärde uppifrån och tryck ctrl+c för att kopiera bildlänken.
6: Skriv nytt inlägg och tryck ctrl+v för att klistra in bildlänken.
7: Klipp bort - och-taggarna, så att det bara står
Edit: pixelbredd
1: gå in på www.forumbilder.se
2: Klicka på knappen "browse" och välj bilden som ska laddas upp.
3: Är bilden större än 700 pixlar bred, kryssa i rutan "Beskära bilden", välj "Välj egen bredd" och dra i reglaget tills det står 700 (alternativt skriv in 700 direkt i rutan för bredden)
4: klicka på "Ladda upp"
5: Nu visas 6 st fält med länk till den uppladdade bilden. För att visa bilden direkt i inlägget, klicka på den fjärde uppifrån och tryck ctrl+c för att kopiera bildlänken.
6: Skriv nytt inlägg och tryck ctrl+v för att klistra in bildlänken.
7: Klipp bort - och-taggarna, så att det bara står
Edit: pixelbredd
Senast redigerad av pcmper 2 december 2008, 12:34:10, redigerad totalt 1 gång.
Ja jag skall ta en titt på det hela och se vad material kan kosta samt om jag kan köra det i en 5 axliga fräsen så sparar man lite tid och uppspänningar.
Men innan nyår skall väl inte vara helt omöjligt som det ser ut nu, är väl mest hektiskt nu en kanske två veckor framåt.
Förresten vart i landet bor du? Jag finns i Trollhättan men att skicka är ju inga problem etc. Skulle väl gissa på att om jag får tag på material billigt kollade lite snabbt på tibnor och kostar väl som jag ser det ca 600 kr exklusive moms, kapning och frakt.
Dock köper jag av den lokale handlaren och har jag tur kanske jag kan få köpa det genom firman jag jobbar på. Men kollade iaf på EN 6082-T6 aluminium.
Skall du ha 17 grejer totalt av samma detalj eller är det 17 grejer men olika detaljer?
Mvh,
Viper
Men innan nyår skall väl inte vara helt omöjligt som det ser ut nu, är väl mest hektiskt nu en kanske två veckor framåt.
Förresten vart i landet bor du? Jag finns i Trollhättan men att skicka är ju inga problem etc. Skulle väl gissa på att om jag får tag på material billigt kollade lite snabbt på tibnor och kostar väl som jag ser det ca 600 kr exklusive moms, kapning och frakt.
Dock köper jag av den lokale handlaren och har jag tur kanske jag kan få köpa det genom firman jag jobbar på. Men kollade iaf på EN 6082-T6 aluminium.
Skall du ha 17 grejer totalt av samma detalj eller är det 17 grejer men olika detaljer?
Mvh,
Viper
Senast redigerad av Viper 1 december 2008, 23:09:30, redigerad totalt 2 gånger.
Nu är det (eventuellt) bara Viper som vet hur detaljerna ser ut. Ingen vettig människa kan lova något utan att ha sett ritningen. Men är det bara till Viper du vill vända dig till och bara få ett förslag på pris och leveranstid så är det upp till dig.nli skrev:jag har inte bråttom bara jag har dom före nyår materialet måste införskaffas om det är någon speciell alu sort vet jag inte det ska vara till en cnc fräs to 17st
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Tjosan!
Nu har jag tittat lite på ritningarna samt kollat över lite verktyg och material, kommer troligen börja köra ut en del grejer nu till helgen om jag får tid över i mitt flyttande.
Har även grävt i Aluminium skrotet på jobbet och hittat lite material så tror det skall finnas, i värsta fall får det köpas in en bit eller två kanske men då löser jag det rätt fort.
Pris vet jag inte riktigt men blir nog ganska billigt, gör det lite för nöjes skull och eftersom verktyg, maskiner och material redan finns så blir det inte så dyrt i dom kostnaderna direkt. Mest min tid som går åt och jag är nog billig om det behövs.
Men jag återkommer till dig senare nli kanske i veckan eller i helgen om vad som händer och ifall det är några frågetecken!
Mvh,
Viper
Nu har jag tittat lite på ritningarna samt kollat över lite verktyg och material, kommer troligen börja köra ut en del grejer nu till helgen om jag får tid över i mitt flyttande.
Har även grävt i Aluminium skrotet på jobbet och hittat lite material så tror det skall finnas, i värsta fall får det köpas in en bit eller två kanske men då löser jag det rätt fort.
Pris vet jag inte riktigt men blir nog ganska billigt, gör det lite för nöjes skull och eftersom verktyg, maskiner och material redan finns så blir det inte så dyrt i dom kostnaderna direkt. Mest min tid som går åt och jag är nog billig om det behövs.

Men jag återkommer till dig senare nli kanske i veckan eller i helgen om vad som händer och ifall det är några frågetecken!
Mvh,
Viper